וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדרישה לחקור את השמאל - כמו במשטרים אפלים"

4.1.2011 / 14:37

ארגוני זכויות האדם ושמאל הביעו תרעומת בעקבות דרישת ח"כ קירשנבאום לחקור את מקורות המימון של ארגוני השמאל. "במקום לבזבז את כספי הציבור יכולה קירשנבאום לבדוק פרטים באתר הארגון"

ארגוני השמאל וזכויות האדם זעמו הבוקר (שלישי) ליוזמת מפלגת "ישראל ביתנו" להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את מקורות המימון של ארגוני שמאל המעורבים באיסוף מידע על חיילי צה"ל ושתבחן את פעילותם. דנה גולן, מנכ"ל ארגון "שוברים שתיקה" מסרה בתגובה כי "היוזמה לחקירה פוליטית של יריבים פוליטיים מתאימה למשטרים אפלים מהסוג שחלק מחברי הכנסת של ישראל ביתנו בוודאי זוכרים".

"במקום לבזבז את זמנה של הכנסת ואת כספי הציבור יכולה חברת הכנסת קירשנבאום לגשת לאתר הארגון, בו מפורטים בשקיפות מלאה כל מקורות המימון", אמרה גולן. "בכלל, עדיף שתדרוש שקיפות על מקורות המימון המפוקפקים של יושב ראש מפלגתה, שגם נמצאים בחקירה", הוסיפה.

גם בארגון "מחסום ווטש" הביעו כעס על היוזמה. דוברת הארגון, רעיה ירון, מסרה לוואלה! חדשות כי "הפעילות של מחסום ווטש היא תיעוד הנעשה בשטחים ובמחסומים. פעילות זו באה מתוך אהבה למדינת ישראל ודאגה לשמה הטוב. אתמול, בקול ישראל, דיבר מח"ט שומרון ואמר שהם מאד מעריכים את הפעילות של מחסום ווטש. זאת הוכחה שגם הצבא מעריך את פעילותנו ורואה בה מקור סמכות ישר וישיר לדיווחים שלנו".

מארגון "גישה" נמסר בתגובה כי "הדרישה 'לחקור' את המימון של ארגונים ישראליים היא לא ברורה, שהרי לפי החוק כל עמותה מדווחת לרשויות על מקורות המימון שלה ואף מפרסמת אותם באתר האינטרנט לעיון הציבור. ארגוני חברה אזרחית הם לב ליבה של חברה דמוקרטית בריאה, ותפקידם לעודד דיון ציבורי על פעולות רשויות המדינה".

דוברת ארגון "בצלם", שרית מיכאלי, אמרה לוואלה! חדשות, כי "בצלם" "גאה בפעילותו החוקית והשקופה לחלוטין למען שמירה על זכויות האדם בשטחים. צעדי רדיפה פוליטית לא יעצרו בעדנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully