וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לכיבוש הישראלי אין אח ורע בעולם כולו"

יהושע בריינר רמי שני

4.1.2011 / 13:19

על רקע הביקורת על תפקודו בתהליך המדיני, מתח שר הביטחון ביקורת על הקיפאון בתהליך ואמר כי "הישועה לא תבוא מחולמי החלומות בשמאל ולא ממצפי הגאולה מהשמים בימין"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: רן צימט)

שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום (שלישי) לאיום על ישראל מצד חמאס. בסיור שערך בבית ספר בבית חשמונאי, אמר ברק, כי "האיום של הדה-לגיטימציה נגד ישראל לא פחות בעייתי מאיום חמאס. אנו שולטים על עם אחר כבר 43 שנה ואין לזה אח ורע בעולם. יש ועדי עובדים, יש אירגוני צרכנים ויש מחיר להתעלמות מהשאלות שהקהילה הבינלאומית מעלה. אף אחד לא ילמד אותי מה זה לקחת סיכונים על מנת להגיע להסדר שלום עם הפלסטינים. הישועה בהקשר הזה לא תבוא מחולמי החלומות בשמאל ולא ממצפי הגאולה מהשמים בימין".

מוקדם יותר היום ערך ברק סיור במרכז לאימוני יבשה בצאלים. ברק התייחס לתהליך המדיני, ואמר כי "יש בעולם נטייה לקבל את העמדות הפלסטיניות. אנחנו צריכים להיאבק כנגד המגמה לדה-לגיטימציה של ישראל, ולהקפיד בכל הכח על הקשר שלנו עם ארה"ב. הוא חיוני למען ביטחון המדינה ולמען יכולת התמרון שלה בעולם".

בהתייחסו לנושא הערוץ הסורי, אמר ברק כי "ידוע שיש התעניינות אמריקאית כל הזמן בערוץ הזה. הם נמצאים בבחינה כל הזמן של כל הערוצים ועדיין כרגע ונכון להיום הערוץ המרכזי הוא הערוץ הפלסטיני ואני חושב שיש לעשות כל שניתן כדי להבקיע בערוץ הזה".

ברק אמר עוד כי "שנת 2010 הייתה השנה השקטה ביותר מזה שנים ארוכות בכל הגזרות, גם בצפון וגם בדרום. יחד עם זאת, מסביבנו ממשיכה לרחוש פעילות מורכבת וצה"ל מתכונן לכל אפשרות. יחד עם זאת צריך להבין שבמציאות של היום חיוני וזו אחריות עליונה של הממשלה לחפש כל דרך כדי להניע תהליך מדיני ויוזמה מדינית הן בתחום הפלסטיני והן בראייה אזורית. יש להבטיח שגם אם ניקלע או נמצא את עצמנו בהתמודדות, נדע שלא הייתה ברירה ויש סיכוי, גם אם הוא לפעמים נראה לא ברור, להגיע להבקעה ולהסדר".

במהלך הסיור נפגש ברק עם לוחמים, מפקדים וקצינים שמדריכים במקום מפקדי כיתות. "אתם צריכים להיות מוכנים לכל מבחן שעלול להתפתח בכל רגע ואנו סומכים עליכם שתהיו מוכנים לכל מבחן", אמר. השר צפה בתרגיל שבו נטלו חלק חניכי קורס מ"כים מחטיבות הרגלים של זרוע היבשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully