וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחלאן נחקר על תיכנון הפיכה ברשות - וגורש לירדן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.1.2011 / 21:50

חבר הוועד המרכזי של פתח, מוחמד דחלאן, הגיע אמש לרמאללה כדי לעמוד בפני ועדה החוקרת האשמות כי פעל להפיכה ברשות. לאחר מכן, דווח כי גורש לירדן עד לפרסום מסקנות הוועדה

חבר הוועד המרכזי של פתח מוחמד דחלאן, העומד בפני ועדת חקירה הבודקת את נסיבות הסכסוך שלו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גורש לירדן ושם הוא נאלץ להמתין להמשך חקירתו – כך דיווח הערב (שני) ערוץ 10. על פי הדיווח, דחלאן הוקלט על ידי שר ההקדשים הפלסטיני באמרו כי יש להחליף את אבו מאזן בכל דרך וכן תכנן לבצע הפיכה ולהחליף את אבו מאזן.

בכירים בפתח אישרו לוואלה! חדשות כי דחלאן "עשה דברים חמורים ביותר ובלתי הולמים". הבכירים אמרו כי "יש ריב קשה בין אבו מאזן לבין דחלאן" וכי דחלאן צפוי לעמוד בפני חקירה נוספת של הועדה. "אם הוא יימצא זכאי – מדובר בסיפור אחד. אבל אם הוא יימצא אשם – זה כבר יהיה סיפור אחר".

הבכיר אישר כי דחלאן מעורב בעניינים הנוגעים לרצועת עזה ולכספים ורמז שנחקר בחשד שניסה להקים קבוצות חמושות בתוך הגדה, ניסה להעביר פעילים שלו מעזה לגדה ושילם משכורות כפולות לכמה מעובדיו של אבו מאזן. "ניסו לתווך בין השניים אולם המחלוקות ביניהם עמוקות ביותר", הוסיף הבכיר.

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר כי דחלאן הגיע אמש לרמאללה על מנת להציג את גרסתו בפני ועדת החקירה. על פי הדיווח, עם הגעתו התקשר דחלאן מיידית ליו"ר הוועדה, עזאם אל-אחמד, והשניים סיכמו כי דחלאן יעמוד עוד באותו הערב אל מול חברי ועדת החקירה ויסביר את עמדתו אל מול ההאשמות המופנות נגדו.

ביום שלישי דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי הוועד המרכזי של פתח החליט להשעות את דחלאן מחברותו בוועד ולפטרו מתפקיד דובר הוועד. בישיבה שהתקיימה ברמאללה בראשות יו"ר הרשות, הצביעו חברי הוועד פה אחד על המהלך, שמגיע בעקבות הסכסוך המתמשך בין דחלאן ואבו מאזן, לאחר הפרסומים על פיהם דחלאן חתר תחת יו"ר הרשות, ופעל להדחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully