וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ספד לאלעד ריבן: "עלה לשמיים כגיבור"

3.1.2011 / 19:34

במהלך הטקס לזכרו של אלעד ריבן בן ה-16, שנספה באסון הכרמל כשניסה לסייע לכלואים באוטובוס הסוהרים, פנה רה"מ להוריו: "אנחנו קיבלנו סמל אבל אתם איבדתם בן. מיליונים מתאבלים עמכם"

תאגיד כאן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ספד הערב (שני) לנער אלעד ריבן בן ה-16 שהתנדב לסייע בהשתלטות על השריפה בכרמל ונספה בלהבות. בטקס לזכרו של ריבן במרכז הקונגרסים בחיפה אמר רה"מ כי "בגילו הצעיר, הותיר לנו אלעד צוואה של מסירות אין קץ, לעם ולמדינה, צוואה של טוהר לב ושל גבורה פשוטה כמשמעה".

בנאומו, פנה ראש הממשלה להוריו של ריבן וחיזק אותם: "צביה ואמיל, אני יודע שאין מרפה ליגון ואין מזור לכאב. אנחנו קיבלנו סמל, אבל אתם איבדתם בן. אני יודע שליבכם שותת דם. אני יודע שבשום דברי נחמה אין נחמה, הם לא יחזירו את אלעד. אני יודע את כל זה ובכל זאת – אני מבקש שתדעו שאלפי האנשים שיושבים באולם הזה ומיליוני אזרחי מדינת ישראל משתתפים באמת ובתמים ביגונכם".

נתניהו הדגיש כי ידאג להמשך הנצחתו של אלעד. "הסיפור ההירואי שלו גרם לעם שלם לעצור את שטף חייו לפקוח את עיניו בהשתאות אל מול המופת, וראוי שיילמד בבתי הספר. כיבוי האש האווירי החדש שיוקם ייקרא על שמו. כך ננציח אותו בשני התחומים שאהב כל כך - טיסה וכבאות. אלעד עלה לשמיים כגיבור, ומן השמיים יטוסו טייסי טייסת אלעד להציל נפשות כפי שעשה אלעד, ובכך מסר את חייו. מעשיו גבורתו וזכרו חקוקים באותיות של אש בספר דברי הימים של מדינתנו".

אמו של אלעד, צביה ריבן, אמרה בנאומה כי חשוב לה שיוטמע המסר מסיפורו של אלעד. "אני רוצה להגיד שלא צריך למות בשביל המדינה, אפשר לחיות למענה, לטפח אותה. הסתכלו לתוככם, בכל אחד מכם יש אלעד".

בעצרת השתתפו למעלה מ- 2,000 בני נוער, הלוקחים חלק במסגרות התנדבות שונות, בהן תנועות הנוער, מועצת תלמידים ונוער, צופי אש, מדריכי של"ח צעירים, מדצ"ים, אור ירוק, על"ם, כנפיים של קרמבו ואות הנוער הישראלי. כמו כן השתתפו בטקס חבריו של ריבן לספסל הלימודים מביה"ס "הריאלי" בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully