וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת מחנך את התלמידים לקנות כחול-לבן

3.1.2011 / 18:48

משרד התמ"ת והתאחדות התעשיינים החליטו להגביר השנה את פעילותם בבתי הספר על מנת לשכנע את התלמידים לקנות מוצרים מתוצרת ישראל. מדריכה בפרויקט: "ההשפעה של הסדנאות שלנו היא אדירה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יח"צ, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"צריכה ערכית": מטה "כחול לבן" של משרד התמ"ת והתאחדות התעשיינים החליט להגביר השנה את ההשקעה בחינוך ילדים ובני נוער להעדיף מוצרים תוצרת הארץ. המשרד מעביר באמצעות עמותת החינוך של התאחדות התעשיינים, "תעשיידע", פעילויות וסדנאות בנושא בבתי ספר ברחבי הארץ.

המטה שילש השנה את מספר התלמידים בתכנית, שכוללת כעת כ-120,000 תלמידים במגוון בתי ספר בישראל. זאת, בהתאם למחקר סטטיסטי של המשרד שקבע כי העדפה מתקנת למוצרי כחול לבן צפויה להוסיף עוד 2,700 מקומות תעסוקה לישראלים בעתיד הקרוב.

תלמידי בית הספר יגאל אלון בחולון זכו השבוע להתנסות בסדנא, במהלכה נחשפו למוצרים תוצרת הארץ, ונבדקו מהם שיקוליהם להעדיף מוצר שכזה. שלמה לוי, תלמיד כיתה ח' בביה"ס מודה כי לא הקדיש מחשבה מרובה לסוגייה עד הסדנא. "אחרי שהבנו איך שזה עוזר לאנשים ובונה משפחות - אז אני חושב שעכשיו אני אחשוב על זה, על כחול לבן ומה האופציות שלי, כמה זה עולה ולמי זה עוזר", לדבריו.

שני רימון, מדריכת תעשיידע, שואפת לגרום לתעדוף מוצרי כחול לבן כבר מדור הצרכנים הבא, בעזרת חינוך. "ההשפעה של הסדנאות שלנו היא אדירה", היא מציינת, "התלמידים מבינים אחרי הסדנא שצריכת כחול לבן תביא עוד מקומות תעסוקה לישראלים ותצמצם את האבטלה".

בסיומה של הסדנא, התלמידים נדרשו להפגין חשיבה יצירתית ולהמציא סיסמאות, ג'ינגלים או סמלים המעודדים את הצרכן להעדיף מוצרים כחול – לבן. שי ולמר, אחראי המחשוב במשרד התמ"ת סבור כי הילדים הם כוח הקנייה של העתיד. "כבר היום תלמידים משפיעים על הוריהם בהחלטות רכישה ולכן אנחנו משקיעים משאבים רבים בהגעה לתלמידים ברחבי הארץ, בבתי ספר יסודיים ותיכוניים, במטרה ליצור צריכה ערכית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully