וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי ואקוניס התעמתו: "טיפוס נאלח", "תומך טרור"

פנחס וולף

3.1.2011 / 17:21

שני סגני יו"ר הכנסת התעמתו סביב ההצעה לסדר על הרג מפגינה בבילעין. ח"כ טיבי: "אקוניס עיכב הצעת חוק פרקטית בגלל דעותיי". ח"כ אקוניס: "זה כי אתה תומך טרור"

עימות קולני בין חברי הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד) לאחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) נערך היום (שני) בישיבת נשיאות הכנסת, הכוללת את יו"ר הכנסת וסגניו ואחראית על אישור הגשתן של הצעות חוק פרטיות ודחיפותן של הצעות לסדר היום. העימות הראשון נערך כאשר טיבי הטיח באקוניס שכיו"ר ועדת כלכלה הוא עיכב קידום של הצעת חוק שלו הקובעת כי נוסעים שטיסתם עוכבה – יפוצו. בתגובה, אמר לו אקוניס: "זה משום שאתה תומך טרור". טיבי סיים את הוויכוח כשאמר: "אני רוצה שיירשם שהוא עיכב הצעת חוק שלי בגלל הדעות שלי".

העימות השני, והקולני יותר, התקיים כעבור שעה קלה. הנשיאות דנה האם לאפשר קיום דיון במליאת הכנסת בנושא המפגינה שנהרגה בבילעין. יו"ר הכנסת ראובן ריבלין המליץ על קיום הדיון משום שלדבריו, "זה נושא המונח על סדר היום הציבורי". בתגובה, אמר אקוניס: "אני מצטער, לא ראיתי שזה היה על סדר היום הציבורי".

טיבי מיהר להגיב וקבע: "אישה מתה ואתה מתייחס בזלזול כזה. כשיש מקרים שיהודים מתים אני לא מתייחס בזלזול לקיפוח חיי אדם. תתבייש לך". אקוניס המשיך והשיב כי "הכנסת לא צריכה לדון בכל מי שבא לפגוע בצה"ל ובכל מקרה שבו חיילי צה"ל פועלים מתוך הגנה עצמית".

"אתה טיפוס נאלח", אמר טיבי לאקוניס שהבטיח להמשיך להתנגד להעלאת הנושא לסדר היום. יו"ר הכנסת, ריבלין, ביקש להרגיע את הרוחות ואמר כי "עד היום כל הנושאים התקבלו בהסכמה. אם לא עושים הצבעה, וגם את זה צריך לעשות על מי מנוחות". בתגובה להתנגדות אקוניס, טיבי עזב במחאה את הישיבה. בסופו של דבר, אישרה הנשיאות את קיום הדיון בנושא.

מקורבי ח"כ אקוניס אמרו בתגובה לוואלה! חדשות כי "טיבי תומך בטרור, והוא מתנהג כטרוריסט בנשיאות הכנסת. הנשיאות טעתה כשהעלתה את ההצעה לסדר, בשעה שצה"ל מקיים תחקיר על פעולה שבה חיילינו פועלים מתוך הגנה עצמית. כבר שנים צה"ל עסוק במניעת הפרובוקציות המכוונות של האנרכיסטים. מדובר על אדם שהיה יועץ למנהיג ארגון טרור, ששימש כיועצו של יאסר ערפאת. הצעקות והאלימות שהפגין היום בנשיאות הכנסת, הם המשכה של הדרך האלימה בה הוא הולך". ח"כ טיבי סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully