וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו להם ללכת לאו"ם

אריאל מורלי

3.1.2011 / 17:12

פנייה פלסטינית חד צדדית להכרה כמדינה באו"ם תסתום את הגולל על תהליך אוסלו, בו קיבלו עליהם שני הצדדים להגיע להסכם הדדי באמצעות מו"מ. אריאל מורלי סבור שאם הפלסטינים יתכחשו לאוסלו – גם ישראל לא תהיה מחויבת להם יותר

בחודשים האחרונים מאיימים אבו מאזן ואנשיו כי אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן עם ישראל - יפנו לאו"ם בבקשה להכיר ברשות הפלסטינית כמדינה. כך, מנסים הפלסטינים לאיים על ראש הממשלה כדי שייכנע לתכתיבים מוקדמים אשר יביאו אותנו למו"מ בעמדה נחותה. ואולם, במחשבה שנייה, בניגוד למה שנוטים לחשוב, פנייה כזו יכולה דווקא לשרת את האינטרס הישראלי.

על פי הפרסומים בכלי התקשורת השונים ניתן להסיק כי האמריקאים והאירופים נוטים שלא לתמוך בבקשת הפלסטינים להכרה חד צדדית. גם הם מבינים שאם יתמכו בפלסטינים, תהיה פגיעה חמורה בסטטוס קוו ובמנהגים הנהוגים בקהילייה הבינלאומית לניהול סכסוכים. אם הם יתמכו בהקמת מדינה פלסטינית ללא הסכמת ישראל, לא יהיה מנוס אלא להכיר גם במדינה כורדית בעירק, סוריה, תורכיה ואירן, במדינה צ'צ'נית ברוסיה, במדינה טיבטית בסין, במדינה בסקית בספרד ועוד היד נטויה.

העולם מבין כי הכרה במדינה פלסטינית ללא הסכם שלום עם ישראל תהיה חסרת משמעות. היא לא תביא לנסיגת צה"ל לקווי הפסקת האש של מלחמת העצמאות, לא תעלים את ההתיישבות ביהודה ושומרון, לא תפתור את בעיית הפליטים ואפילו לא יענה על שאלת עזה והחמאס.


איומים ריקים מתוכן

בנוסף, עולה השאלה מה ישיגו הפלסטינים בהכרזה חד צדדית, יותר מאשר היו יכולים להשיג בהסכם שלום? הרי ברק ואולמרט היו מוכנים לתת מעל ומעבר והפלסטינים סירבו. אפילו האו"ם לא יכיר במדינה פלסטינית מעבר לגבולות 67' ואם זה מה שהפלסטינים רוצים הם היו יכולים פשוט לקבל את ההצעות הנדיבות של ראשי הממשלה הקודמים של ישראל.

לאור כל זאת עולה כי איומה של הרשות הפלסטינית ריק מתוכן. גם אם תהיה פנייה כזו לאו"ם סביר להניח כי בסופו של תהליך לא תהיה הכרה במדינה פלסטינית ואז כל המצב ישתנה. לכולם ברור כי פנייה חד צדדית של הפלסטינים לאו"ם משנה את כללי המשחק ובפועל תסתום את הגולל ותתכחש לכל תהליך אוסלו, בו קיבלו עליהם שני הצדדים להגיע להסכם הדדי באמצעות מו"מ. הפלסטינים יפרו את הסכמי אוסלו באופן חד צדדי ואז ישראל לא תהיה מחויבת להם. ישראל תוכל לעשות שימוש הסברתי בצעד הזה כדי להוכיח שדווקא הצד השני הוא שאינו מעוניין בהסכם הדדי, ובכל מו"מ עתידי ידה של ישראל תהיה על העליונה. לפיכך נתניהו- תן להם ללכת לאו"ם כי הם יקבלו שמום.

* אריאל מורלי הוא יו"ר הדור הצעיר בליכוד, גוף לא רשמי ששם לעצמו כמטרה לחדש את פעילות צעירי המפלגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully