וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

4.1.2011 / 11:54

לשי טסו יש נשירה מדאיגה? הכלבה עושה פיפי בבית בלילה? היורקשיירית תתעוור מארוחות יומיות של טונה במים? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, עונה לכם על כל השאלות

כלבת שי טסו לבנה. ShutterStock
לשי טסו יש נשירה/ShutterStock

יש לי כלבת שי-טסו בת 7 ולאחרונה יש לה נשירה ודילול בפרווה. אני חופפת אותה כל שבוע עם שמפו ומרכך לכלבים. היא מפונקת ומוכנה לאכול אוכל לחתולים בקופסאות קטנות של לה-קאט. בנוסף לאוכל היבש, האם אלו הסיבות לנשירת השיער?

נשירה מוגברת ואיבוד שיער עלולים להיות מסיבות שונות.בין היתר יתכן ומדובר ברגישות שהתפתחה למרכיבי מזון כמו למשל עוף או תירס. יש מזונות מיוחדים המתאימים לכך לדוגמא מזון רפואי לבעיות עור של פורינה DRM . לפני כן כדאי לבדוק האם מדובר בבעיה הורמונאלית –למשל בעיה של תת פעילות בבלוטת התריס או בעיות בריאותיות אחרות העלולות לגרום לאיבוד חלבון מהגוף –לדוגמא בעית כליות. לשם כך יש לערוך בדיקת דם כללית ובדיקת דם לתפקוד בלוטת התריס.

אילוסטרציה. ShutterStock
"מדוע היא עושה זאת בלילה"?/ShutterStock

יש לי כלבה בת שנה וחודש. לימדתי אותה לא לעשות צרכים בבית, אך בזמן ייחום היא עשתה פיפי בבית בלילה ועוד ממשיכה. במהלך היום היא לבד ולא עושה כלום. מדוע היא עושה זאת בלילה?

השתנה בשעות הערב והלילה נפוצה יותר כעת מאחר ומזג האויר השתנה וקר יותר, קשה לכלב להתאפק כאשר קר ולכן יש יותר השתנה. בנוסף יתכן והיא יותר פעילה בשעות האלו והפעילות ממריצה את זרימת הדם לכליה ומן הסתם גורמת לה ליצר יותר שתן. העובדה שהתרגלה לעשות בבית יצרה הרגל חדש לא רצוי.
ראשית לא לכעוס עליה על השתנה בבית כי היא עלולה לפתח חרדה של עשיית צרכים בנוכחותכם. יש לתגמל אותה על עשיה בחוץ כל פעם שיוצאים איתה.
לאפשר לה יותר יציאות בלילה. לשקול שימוש בכלוב הטסה כדי להגביל אותה מלעשות בשעות האלו. בכלוב כלב לא יעשה אך היא צריכה להתרגל אליו ולקבל שם פרסים.
יש לבדוק אם אין שנוי בהרגלי צריכת מים ושלא התפתחה שתיה והשתנה מרובה –במקרים כאלו חשוב לבדוק אותה בדיקת דם ושתן ולברר אם אין בעית כליות או כבד , סוכרת , בלוטת תריס ועוד.

אילוסטרציה. ShutterStock
"נכון שדגים גורמים לכלב עיוורון ובעיות פרווה?"/ShutterStock

יש לי כלבת יורקשייר טרייר בת 7 חודשים. בבוקר היא אוכלת מעט טונה במים. האם זה נכון שדגים גורמים לכלב עיוורון ובעיות פרווה?

אין בכך שום אמת, למעשה דגים או חומצות שומן חיוניות אפילו בריאות מאד ומשפרות את תפקוד החושים בכלל והראיה בפרט. למקרה של טונה מקולקלת או מאיכות גרועה יכולה להיות בעיה של מתכות כבדות במוצר שאלו אולי יזיקו.

טונה היא חלבון משובח ותורמת לשמירה על מסת גוף רזה , חומצות שומן חיוניות שיש בה גם הן בריאות וכמובן הכל במינון וכמות נכונים. יורקשייר טרייר בגיל הזה מאד קטן ופחית אחת של טונה היא יותר מכל התצרוכת היומית שלו! כפית אחת ביום מספיקה למדי.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully