וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לישראל: מדבדב ביטל ביקורו בגלל עיצומים

פנחס וולף

3.1.2011 / 13:36

עיצומי עובדי משרד החוץ ממשיכים להשפיע על הפן המדיני של ישראל. נשיא רוסיה החליט לבטל את ביקורו בירושלים ובוועד עובדי משרד החוץ מאשימים את נתניהו ושטייניץ

נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב ביטל את ביקורו בישראל בעקבות בקשת משרד החוץ הישראלי, זאת בשל העיצומים בהם נוקט ועד עובדי משרד החוץ. סמנכ"ל אירו-אסיה במשרד החוץ, פיני אביבי, אמר בצהרים (שני) לוואלה! חדשות כי "מאחר שחשבנו שביקור בסדר גודל כזה צריך להתקיים בצורה מושלמת ובשעה שיש עיצומים הוא לא יכול היה להתקיים כסדרו, פנינו בבקשה שיסכים לדחות את הביקור ורוסיה הבטיחה שמבלי שיפגעו היחסים בין המדינות, לאחר שיסתיימו העיצומים, ייקבע מועד חדש".

בנוגע לפתרון המשבר עם העובדים, אמר אביבי כי "אני חושב שחשוב להידבר ונשמח לעשות זאת גם עם האוצר. מקווה שהסיפור ייגמר כמה שיותר מהר ונוכל לעמוד בחזית ההסברה של ישראל".

יו"ר ועד העובדים של משרד החוץ, חנן גודר, מסר לוואלה! חדשות בתגובה כי "לצערנו ביקורו של הנשיא מדבדב בוטל, עקב התעלמות של ראש הממשלה ושר האוצר מהמשבר המתמשך בשירות החוץ. אנחנו מצפים מהם שיפעלו כדי להציל את שירות החוץ. שר האוצר הוא זה שיהיה אחראי לשריפת יחסי החוץ של ישראל. אנחנו לא נטפל בביקור של ראש הממשלה במצרים ביום חמישי, לא נטפל בביקורה של קנצלרית גרמניה מרקל בהמשך החודש, הפסקנו לחלק אשרות לדיפלומטים זרים ואנחנו לא נותנים דרכונים דיפלומטיים לשרים ולחברי הכנסת. הם יכולים להוציא דרכון רגיל כאחד האדם".

גודר הוסיף כי "הפסקנו לדווח למקבלי ההחלטות על מה שקורה בעולם, כל דיווח שלנו אנחנו מכניסים למעטפה ושולחים בדואר, כך שזה מגיע אליהם באיחור של שבועיים, ישראל מנותקת מהעולם. הוצאנו הנחיה לדיפלומטים שלנו שלא להופיע בפורומים בינלאומיים. כל העלות של ביטול הביקור של מדבדב היא יותר מדרישת העלאת השכר השנתית שלנו. נקרע לי הלב, כולנו כאן כדי לשרת את ישראל, אך לא יכול להיות ש-12% מעובדי משרד החוץ נמצאים מתחת לקו העוני ואני אחרי 20 שנה בשירות החוץ לא מגיע למשכורת של 9,000 שקל. מי שמגיע לקורס צוערים היום, או שהוא מטומטם או שהוא אידיאליסט מושלם. לעבוד בשירות החוץ יכול רק מי שיש לו תמיכה כלכלית ממשפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully