וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחנת הקלה בתנאי כליאת יגאל עמיר

3.1.2011 / 13:14

הפרקליטות בוחנת בין היתר אפשרות שרוצח רה"מ ייפגש אחת לשבועיים עם אסיר נוסף למשך כחצי שעה. בשלב זה אין כוונה להעביר את עמיר לאגף תורני

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: רן צימט)

הפרקליטות בוחנת צעדים להקל בתנאי החזקתו של רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר, כך נודע היום (שני). בין השאר, נבחנת האפשרות שעמיר ייפגש אחת לשבועיים עם אסיר נוסף למשך כחצי שעה. זאת לאחר שבית המשפט העליון העיר שניתן לשקול הקלות במאסרו של עמיר המוחזק בהפרדה במשך 15 השנים האחרונות. יצוין, כי עמיר דחה בעבר הצעה של הפרקליטות להעביר אותו להפרדה זוגית.

עו"ד עודד קלר, מפרקליטות מחוז מרכז, אמר בדיון שנערך היום, כי הוא מעריך שתוך כשבועיים תאושר ההחלטה לאפשר לעמיר להיפגש עם אסיר נוסף. עוד אמר כי נשקלות הקלות נוספות, אולם הבהיר שבשלב זה לא ניתן להעביר את עמיר לאגף תורני. "הכוונה היא ללכת למהלך הדרגתי", אמר.

פרקליטו של עמיר, עו"ד אריאל עטרי, אמר בדיון כי "מתקבלות החלטות שלא באופן שכלתני אלא מהבטן. עמיר מופלה לעומת אסירים מהחמאס שאינם מוחזקים בהפרדה וקוראים לרצח של יהודים". השופט אברהם טל קבע דיון נוסף בחודש הבא כדי לאפשר לפרקליטות להחליט לגבי הקלות אפשריות בתנאי החזקתו של עמיר.

עמיר מוחזק ביחידות מאז נכלא לפני כ-15 שנים מחשש שיפיץ את משנתו בקרב אסירים אחרים ומחשש כי חבריו לבית הכלא יפגעו בו. לפני כחודש דחה בית המשפט העליון את ערעורו של עמיר להמשך החזקתו בהפרדה.

  • עוד באותו נושא:
  • יגאל עמיר
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully