וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הרכב הקואליציה לא יעצור את המו"מ

פנחס וולף

3.1.2011 / 11:47

רה"מ התייחס בוועדת החוץ והביטחון למו"מ עם הפלסטינים. "פניתי לאבו מאזן בכוונה לקיים מו"מ ישיר ולא נעניתי". הוא הוסיף כי בניגוד לפרסומים, ישראל לא סירבה להמשך ההקפאה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: רן צימט, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר הבוקר (שני) בפני חברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת והתייחס למשא ומתן עם הפלסטינים. נתניהו אמר כי "באמצע ינואר, אולי עוד השבוע יגיעו שליחים אמריקאים במטרה לדון בנושאי הליבה". הוא הוסיף כי "שום הסכם קואליציוני לא יעצור אותי מלהתקדם במשא ומתן. פניתי לאבו מאזן בכוונה לקיים משא ומתן ישיר ולא נעניתי. ישראל המשיכה בקידום התהליך ועשינו פעולות רבות לקדם את התהליך אך הפלסטינים לא התקדמו מילימטר. ביצענו הקפאה והפלסטינים נכנסו למשא ומתן רק בסופה ואז עסקו בהמשך ההקפאה".

נתניהו הוסיף כי "ארצות הברית פנתה שנמשיך את ההקפאה לשלושה חודשים נוספים. בניגוד למה שפורסם, ישראל לא סירבה להארכה והיינו מוכנים לכך, אולם אז הגיעה שיחה מהאמריקאים שזו דרך ללא מוצא. ארצות הברית החליטה בצדק לא ללכת לכיוון הזה ובמקום זה ללכת למתווה של צמצום הפערים. היו לי הרבה שיחות עם אבו מאזן אבל לא היתה תזוזה בעמדות של הפלסטינים".

בנוגע לניסיון הפלסטינים להכריז על מדינה באופן חד-צדדי אמר ראש הממשלה כי "אנו מודעים לצעדים של הפלסטינים לפעול להכרה חד צדדית. גם הקונגרס שלל צעדים חד-צדדיים והאמריקאים לא יהיו שותפים להסכם כפוי. זה ייכשל ולא ייתן תוצאות. הפתרון יכול להיות רק במשא ומתן". על סוריה אמר ראש הממשלה כי "אנחנו מוכנים ורוצים במשא ומתן עם סוריה, הבעיה היא שהם רוצים את כל השטח עוד לפני שיושבים למשא ומתן". בנוגע לטורקיה אמר כי "ההידרדרות של היחסים עם טורקיה לא חדשה. בעקבות הסיוע, הטורקי התקשרתי לארדואן. ראיתי זאת כחלון הזדמנויות לחזק את היחסים. עד כה המגעים עדיין נמשכים".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני (קדימה), אמרה בדיון לנתניהו: "נראה אותך מתחיל בשינוי עמדת הליכוד הרשמית. לא מאמינים לך כי אתה מדבר אחרת בפורומים שונים ואתה נבחן לפי התוצאות שלך ולא לפי הדיבורים שלך. האינטרסים הבטחוניים של ישראל נפגעים בגלל התנהלותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully