וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בצה"ל: התרעה לנפילת טילים לכל שכונה

יהושע בריינר

3.1.2011 / 10:49

בפיקוד העורף מעריכים כי עד סוף השנה, תיחנך מערכת התרעה חדשה שמשתמשת ברשת הסלולרית וכן בחברות הכבלים בכדי להתריע באופן ממוקד לפני נפילות טילים. "המטרה היא שהמשק ימשיך לתפקד"

רק באחרונה התבטא ראש אמ"ן היוצא האלוף עמוס ידלין כי במלחמה הבאה ישראל תותקף ממספר חזיתות, ובפיקוד העורף מקדמים את אופן ההתרעה על נפילות טילים: בפיקוד נמצאים בשלב הסופי לפיתוח מערכת שתתריע על נפילות טילים בצורה ממוקדת, עד לרמת השכונה. כמו כן, לתושבים המתגוררים באזור הנפילה ישלחו מסרונים למכשיר הטלפון הסלולרי שבידיהם, הטלוויזיה תתריע על טיל מתקרב ואפילו שלטי החוצות יורו לעוברים ולשבים כיצד לנהוג.

בפיקוד העורף טוענים כי פיתוח המערכת נמצא בשלבים מתקדמים, ומעריכים כי עד סוף שנת 2011, כל מכשיר סלולרי מדור שלישי יקבל התרעה להיכנס למרחב מוגן בעת הצורך. ההודעה תשלח לכל מכשיר אשר נמצא באזור הנפילה המיועד, והמערכת אף תאפשר למערכת הביטחון לשלוח לכלל המכשירים הודעות אחרות, דוגמת התרעות מפני דליפת חומרים מסוכנים וכן הודעות אחרות. בפיקוד נמצאים בשלבים אחרונים של הטמעת המערכת, ביחד עם החברות הסלולריות, כאשר תרגול המכשירים בסדר גודל ארצי יתקיים בתרגיל העורף הלאומי שיתקיים בעוד מספר חודשים.

מעבר לכך, בפיקוד העורף עובדים למיפוי מפורט יותר של חלוקת המדינה לאזורים, כך שמערכות ההתרעה מפני טילים יוכלו להתמקד עד רמת השכונה ואף פחות מכך. כך למשל, בעת ירי לעבר יישובים מסוימים כיום, פועלים מרבית הצופרים בעיר לעברה נורה הטיל. בצה"ל מעריכים כי עד סוף שנת 2013 תחולק המדינה ל-320 אזורים, אשר יאפשרו התרעה ספציפית וממוקדת יותר. בנוסף להתרעה הטלפונית, מתכננים בצה"ל, בשיתוף חברות "יס" ו"הוט" לקיים ערוץ רדום שיופעל באופן אוטומטי בעת ירי טילים.

"ההערכות מדברות על כך שבמלחמה הבאה ייפלו פה אלפי טילים", אמר ראש מחלקת תקשוב בפיקוד העורף, סגן-אלוף גיל הופמן וראש ענף התרעה בפיקוד, סגן-אלוף לוי יטח. "המטרה שלנו היא שכבר בשנתיים הבאות רק מי שהאיום רלוונטי לגביו יקבל התרעה, זאת על מנת שהמשק ימשיך לתפקד. אנו יודעים שלאזעקה יש השפעה ישירה על חוסנו של האזרח. התרעה ממוקדת, אם דרך הנייד, הטלוויזיה או מערכת הצופרים, תחזק את החוסן הלאומי ותשפר את יכולת המשק ומערכות אחרות להמשיך ולפעול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully