וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ הבטיח: טייסת כיבוי מבצעית עד הקיץ

פנחס וולף

3.1.2011 / 10:51

חודש לאחר אסון הכרמל, מתכוננת הממשלה לקיץ הקרוב: רה"מ הודיע כי המדינה תחכור בין שניים לארבעה מטוסי כיבוי ותשכור טייסים זרים, שיהיו כפופים לחיל האוויר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, עדכן הבוקר (שני) את חברי ועדת חוץ והביטחון בכנסת כי, טייסת של מטוסי כיבוי תהיה מבצעית כבר בקיץ הקרוב. "הטייסים לא יהיו ישראלים בשלב ראשון כי לוקח זמן להכשיר אותם" אמר נתניהו שהוסיף כי עיקר המגעים נעשים מול חברת "אייר קנדה", ושבשלב הראשון ישראל תחכור את המטוסים. עם זאת, הטייסת, שתכלול בין שניים לארבעה מטוסים, תהיה כפופה לחיל האוויר.

עלות החכרת הטייסת מוערכת בכ-50 מיליון שקלים, הרבה פחות מהסכום שנקב צה"ל בכדי להקים טייסת עצמאית כזו – כמיליארד שקלים. בישיבה קודמת של הוועדה, אמר גורם ביטחוני כי הסכום הגבוה מיועד לרכישת ארבעה עד שישה מטוסי כיבוי וכעת בוחן חיל האוויר את הדגמים של המטוסים שיירכשו. בין היתר, נבדקת האפשרות לרכוש מטוסים מתוצרת קנדה, ככל הנראה מאותם דגמים שיוחכרו.

כזכור, אחת מהביקורות שנמתחו על ראש הממשלה במהלך ולאחר השריפה בכרמל היא היעדר טייסת שכזו ברשות ישראל. במהלך השריפה הוזעקו מטוסי כיבוי מיוון, טורקיה, רוסיה, צרפת ואף מטוס הכיבוי הענק, ה"סופר-טנקר" האמריקאי, סייע בכיבוי הלהבות. כעת, נראה שנמצא פתרון ביניים שיעניק מענה לאפשרות ששריפת ענק נוספת תפרוץ, החל מהקיץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully