וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתול מאוהב, חתולה נעלבת

3.1.2011 / 10:24

ריבי וריני, מומחיות להתנהגות חתולים, עונות לכם השבוע על שאלות בנושאי חתולים שלא רוצים להיות בבית, כאלו שנדמה להם שננטשו, או קטנטנים שהתאהבו בשלוש כלבות הבית

אילוסטרציה. ShutterStock
נוסף חתול קטן שהתאהב בשלוש הכלבות/ShutterStock

יש לנו 3 כלבות ולאחרונה נוסף חתול קטן שהתאהב בהן. הבעיה היא שכשאחת מהן יוצאת החוצה הוא מיילל. לפעמים אנו מוציאים אותו לחצר בהשגחה בשעות האור. בכל מקרה זה משגע אותנו.

איזה יופי של קשר נוצר בין הכלבות והחתול הקטן! זה מקסים, החתול איבד כנראה את אימו ואחיו בגיל מאד צעיר והוא זקוק לאהבה ולכן הוא פשוט אימץ את הכלבות והן מחזירות לו אהבה. זה כמובן מראה עליכם הרבה ובאמת, כל הכבוד. אבל אכן חשוב לשים לב שכל המעורבים בדבר, ובמיוחד החתול הצעיר, מקבלים את כל הדרוש להם, וכמובן, כמו שציינתם, בטחון זה גורם חשוב מאד. חתולים צעירים וטובי לב, כמו זה שלכם, הם לפעמים קצת תמימים וחושבים שכל העולם מקסים וטוב. אז, אכן חשוב מאד להגן על החתולה מפני העולם בחוץ. יחס כזה מצד חתול צעיר לכלבות הוא די נדיר, מפני שבדרך כלל חתולים אשר איבדו את אימם בגיל צעיר הופכים לחשדניים מאד. אז מה עושים? אנא השתדלו להשאיר את הכלבות בתוך הבית ככל שתוכלו ולפחות עד שהחתול יגדל וירכוש קצת ניסיון חיים אשר יסייע לו לדעת להבדיל בין טוב ורע, כלומר להבחין בסכנות. הזמן פשוט יעשה את שלו ותוך מספר שבועות, הוא כבר יוכל לצאת אליהן החוצה באופן חופשי. חשוב מאד להשאיר לו תמיד פתח כניסה חופשי הביתה, כך שאם הוא יחוש סכנה בחוץ , הוא יוכל להימלט בכל עת פנימה. ובינתיים, תוכלו להמשיך ולהוציא אותו החוצה בהשגחתכם, ונסו לעשות זאת בעזרת רתמה מיוחדת לחתולים. סבלנות ואהבה ואולי טיולים בעזרת רתמה – אלו הפתרונות. וכמובן, סירוס החתול בגיל 5 חודשים, כדי לשמור על בריאותו.

אנחנו גרים במושב ויש לנו חתולה בת שנתיים וחצי אהובה ומעוקרת. עד לאחרונה היא שהתה בבית כמעט כל זמן בבית וגם ישנה אתנו בלילות. פתאום היא מעדיפה להיות כל הזמן בחוץ ובאה רק לאכול. גם לילות החורף לא החזירו אותה הביתה. אנחנו מתגעגעים! מה עושים כדי להחזיר אותה?

חתול בשלג. ShutterStock
"גם לילות החורף לא החזירו אותה הביתה"/ShutterStock

החתולה שלכם מקסימה וחכמה ביותר והיא כנראה גילתה חיים מעניינים גם בחוץ. זה לא אומר שהיא כבר לא אוהבת אתכם וגם לא שזה יימשך לעד. זה פשוט אומר שהיא משועממת בבית ורוצה קצת "אקשן" בחוץ . מושב הוא מקום מלא גירויים ועניין לחתולים ואם יש לה אפשרות ליהנות גם מהחוץ וגם מהבית – אז זה מעולה. יחד עם זאת, אפשר בהחלט להבין אתכם. מתגעגעים מאד לחתולה כאשר היא מעדיפה את החברים על "ההורים", אז יש מה לעשות ובדרכים חיוביות בלבד.
חשוב מאד לא להכריח אותה להישאר. בסופו של דבר. מה כן? אוכל מעולה (שימורים איכותיים, עוף טעים, ועוד) בשעה קבועה בכל יום, כדי שהיא תגיע בשעה זה ואז תוכלו לתת לה "זמן איכות" ולעשות טקס יומיומי כיפי עבור כולכם יחד. אחר כך ליטופים (אם היא אוהבת ומתמסרת לכך), ולאחר מכן, פעילות "חתולית" אמיתית ככל שניתן – ואנחנו מאד ממליצות על חכת ה-Da bird אשר מחקה באופן מלא את מעוף הציפור. חכה זו כבר עשתה את החיים בתוך הבית למעולים עבור חתולים רבים ויש אפשרות מצוינת שהחתולה שלכם תתלהב מהציפור ותעדיף את המשחק בעזרתכם, מאשר יציאות תכופות החוצה. בנוסף, יש את חכת "העכבר" המיוחדת וגם את חכת "השפירית", כולן מעולות והחתולים, לעיתים קרובות, מעדיפים אותן על המרדף בחוץ אחרי חיות דומות. בכל מקרה, זה מאפשר זמן איכות משותף ומתאים לכולכם גם יחד. שימו לב, שוב לעשות את הטקס כולו בכל יום בשעה קבועה פחות או יותר, מומלץ בשעות הערב – שעות הערות הטבעיות של החתולים. בנוסף, דאגו לפתח קבוע לצורך כניסה ויציאה מהבית כך שהחתולה תוכל להיכנס ולצאת כרצונה . זה חשוב מאד לחתולים, מפני שהם לא אוהבים להיות כלואים בבית (אם הם יודעים שהחוץ אפשרי עבורם) וכמובן הם רוצים להיות מסוגלים להיכנס הביתה, אם בחוץ יש סכנה או כאשר הם מעדיפים להיות בבית. חוץ מזה – הרבה קשב וסבלנות וכמובן אהבה בכל דרך שהיא אוהבת.

לפני כחודשיים שיפצנו את הבית ומסרנו את הסיאמית בת השנה שלנו לסבא וסבתא. ביקרנו לפני שבועיים והיא לא התייחסה אלינו. יכול להיות שהיא נעלבה? זה מבהיל כי אנחנו מתות אליה. בסוף השבוע הקרוב אנו לוקחות אותה חזרה. מה לעשות כדי שהיא תרגיש שהיא חוזרת הביתה?

חתול סיאמי עצוב. ShutterStock
יכול להיות שהיא נעלבה?/ShutterStock

רב תודות על שאלתך החשובה. החתולה המתוקה שלך אוהבת אותך בדיוק כפי שהיא תמיד אהבה אותך, את יכולה להיות בטוחה בכך! היא מראה אולי סימנים אחרים, או יותר נכון, את קוראת את ההתנהגות שלה אחרת. אבל, עמוק בפנים היא מאד התגעגעה והיא מאד תשמח לחזור אליך לתמיד. היא מאד מתגעגעת אליך, אבל יחד עם זאת, היא לא מבינה בדיוק מה קורה וקצת מבולבלת. חתולים חיים כאן ועכשיו והיא לא יודעת שאתן שוב יחד. למעשה היא התייחסה אליכם בזהירות כדי לא להיפגע פיזית ממש. חתולים הם חיות "רשמיות" כלומר, הם לא ממהרים להיפתח, אלא עושים זאת בהדרגה ולוקח זמן עד שהחתולה שלכם תרגיש שהיא שוב רצויה על ידכם. היא בוודאי תרגיש טוב יותר בחברתכם אם תתנו לה זמן וכמובן את כל הדרוש לה, פיזית, התנהגותית ולא פחות חשוב - רגשית. כלומר, פנקו אותה בכל דרך שהיא ורק עם הרבה אהבה. דברו אתה על מה עומד לקרות ועל מה בעצם קרה. היא תבין. תנו לה אוכל טעים שהיא אוהבת וכמובן שחקו איתה במשחקי חכה שונים ויעילים. ליטופים וכל דבר נוסף אהוב עליה - זה מעולה. יחד עם זאת, לא להכביד עליה ולתת לה את הזמן והמרחב להסתגל אליכם שוב. חתולים מתאקלמים לאט ובצורה הדרגתית ויש צורך בהרבה הבנה וסבלנות. היו שם בשבילה ותהיו סבלניים. כמובן, נסו לעשות כל זאת עוד בבית סבתכם כדי שהיא תתחבר אליכם מחדש לפני המעבר לבית המחודש. שימרו עליה מאד, מפני שהיא תהיה מבולבלת מעט בזמן המעבר וההתאקלמות מחדש, וספקו לה את כל מה שהיא רגילה אליו . כלומר, העבירו גם את המקום האהוב עליה לרביצה ואת ארגז החול (נקו אותו היטב כמובן) ואת המשחקים וגם משהו עם הריחות מהבית הנוכחי שלה. כל זאת כדי שהיא תרגיש "בבית" במהירות, יחסית. דאגו לסגור כל חלון ודלת כדי שהיא חלילה לא תברח בטעות . תנו לה זמן , אהבה וכל מה שהיא צריכה באופן התנהגותי ונפשי, ויהיה מעולה.

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully