וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: החיילים ירו 8 קליעים בפלסטיני לא חמוש

יהושע בריינר

3.1.2011 / 0:04

לפי תחקיר ראשוני של צה"ל, 8 כדורים הרגו אתמול פלסטיני לא חמוש שעורר את חשד החיילים במחסום בקעות. שלושת החיילים ירו מעמדה ממוגנת. גורם בצה"ל: "התנהגותם מעלה סימני שאלה"

הפלסטיני שנהרג אתמול (ראשון) במחסום בקעות שבבקעת הירדן נורה על ידי חיילים ששהו בעמדות ממוגנות. כך עולה מתחקיר ראשוני שנערך בחטיבת הבקעה. לפי התחקיר, בסך הכל נורו שמונה כדורים לעבר הפלסטיני - אחמד דרארמה (21) מהעיירה טובאס. גורם בצה"ל אמר כי התנהגות החיילים מעוררת סימני שאלה וכי נמשך תחקור האירוע.

לפי התחקיר הראשוני, חייל שעטה אפוד מגן ושהה בעמדה ממוגנת פתח ראשון באש לעבר הפלסטיני שהתנהג באופן מעורר חשד - ושני חיילים נוספים סייעו לחברם וירו אף הם לעבר הפלסטיני.

עדי ראייה פלסטינים מסרו אתמול לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי הצעיר שנורה כלל לא היה חמוש: "ראינו צעיר פלסטיני הלבוש במעיל חום שמרים את ידיו לאות כניעה. חיילת וחייל ירו עליו ממרחק של שלושה מטרים". עדי ראייה נוספים מסרו: "דרארמה החזיק שקית משקאות מוגזים. הוא לא היה חמוש. כשניסה לעבור את המחסום, חיילת התחילה לצרוח עליו. החיילים הגיבו בירי של אש חיה והוא נהרג במקום".

גורמים צבאיים מסרו מוקדם יותר כי הפלסטיני הגיע למחסום ועורר את חשדם של החיילים, לאחר שחצה במסלול שאינו מיועד למעבר. החיילים הבחינו הפלסטיני אוחז בידו בבקבוק זכוכית שבור וסברו שהוא מתכוון לדקור או לפגוע באחד החיילים. אז פתחו החיילים לעברו בנוהל מעצר חשוד וירו לעברו.

(עדכון ראשון 2.1.2011 22:56)

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully