וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי הרב יוסף: "ביקש לעצור פעילות יואב ללום"

מוטי לוי

3.1.2011 / 0:08

מקורביו של הרב עובדיה יוסף מסרו כי הרב ביקש מבנו למנוע מחושף פרשת האפליה נגד תלמידות ספרדיות בעמנואל מלפנות לבג"ץ נגד מקרי אפליה נוספים. הרב עובדיה: "זה חילול השם"

מקורבי הרב עובדיה יוסף סיפרו אמש (ראשון) לוואלה! חדשות כי במהלך השבת קרא הרב יוסף לבנו, הרב דוד יוסף, וביקש ממנו שישפיע על חושף פרשת האפליה נגד בנות ספרדיות בעמנואל, יואב ללום, על מנת שלא יפנה לבג"ץ נגד מקרי אפליה נוספים.

לדברי המקורבים, אמר הרב יוסף לבנו, המשמש כראש כולל "יחווה דעת" בשכונת הר נוף בירושלים: "שמעתי שיואב ללום מסתובב אצלך הרבה, אני מבקש ממך שתשפיע עליו שלא ילך לבג"ץ כי זה חילול השם".

בתגובה לדברים ענה לו הבן כי "ללום לא ישמע לי משום שהוא תלמיד של הרב יעקב יוסף (בנו השני של הרב עובדיה יוסף). תקרא לו ותבקש ממנו שידבר איתו". יצויין, כי יואב ללום למד במשך תקופה ארוכה בכולל "יחווה דעת" הנחשב לאחד מהכוללים הבכירים בעולם החרדי ופנייתו של הרב עובדיה יוסף לבנו, המשמש כראש הכולל, באה על רקע זה.

דבריו של הרב עובדיה יוסף נאמרו בעקבות ראיון שפורסם עם ללום בסוף השבוע האחרון בעיתון "מעריב", בו הכריז כי יגיש בקרוב עתירה נוספת לבג"ץ נגד האפליה במוסדות החינוך העל-יסודיים לבנות חרדיות המכונים "סמינרים". ללום, שחשף את פרשת האפליה בבית הספר "בית יעקב" בהתנחלות עמנואל אמר בראיון כי האפליה בסמינרים החרדיים "זו פרשת עמנואל כפול אלף" וסיפר כי הסמינרים מפעילים מכסות לקבלת בנות ממוצא מזרחי. מקורבי הרב יוסף אמרו על כך כי "ודאי שהרב מבין שישנו קיפוח בסמינרים אבל הרב סובר כי יש לפתור זאת על פי ההלכה ועל פי דרך התורה".

עו"ד יואב ללום, מנכ"ל תנועת נוער כהלכה, מסר בתגובה לדברים כי "למטה מכבודי להגיב לכל זב חוטם שמפיץ בדותות בשם מר"ן פאר הדור והדרו הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א. כידוע לכל, מאחורי כל צעד ושעל של תנועת נוער כהלכה עומדים רבנים גדולים מהשורה הראשונה המוכרים אישית למר"ן הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א".

ללום הוסיף עוד כי "אני משוכנע כי אם מר"ן היה נחשף לעובדות והמקרים המצערים של המשפחות הספרדיות שעוברות דרך חתחתים ברישום למוסד חינוך היה מורה בדיוק כפי רבני עמותת נוער כהלכה, וכפי שכבר הוכח בהוראותיו של מר"ן למספר אברכים במקרים דומים לפני עשרות שנים".

(עדכון ראשון: 2.1.2011 21:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully