וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי: "השלטון ניזון ומזין את הגזענות"

פנחס וולף, יהושע בריינר וניר יהב

3.1.2011 / 0:02

טיבי התייחס להפגנה הצפויה באשקלון נגד התבוללות יהודיות עם ערבים: "גזענים רבים מכהנים בכנסת ומפיצים שנאה". ח"כ גילאון קרא ליועמ"ש לבחון את המקרה: "אין לאן להוליך החרפה"

כוונת בכירים בעיריית אשקלון לקיים השבוע הפגנה בעיר נגד התבוללות של יהודיות עם ערבים תחת הכותרת "גם הילדה שלך יכולה להיות בסכנה", עוררה אמש (ראשון) תגובות נחרצות מימין ומשמאל. חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי "הגזענות הרימה את ראשה והיא כעת שוטפת את הארץ מצפון ועד דרום ללא חשש וללא מורא כי השלטון ניזון ממנה ומזין אותה. גזענים רבים מכהנים בממשלה ובכנסת ומפיצים שנאה משלהם".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון גינה בחריפות את ההפגנה המתוכננת ואמר כי "אש זרה ורעה של שנאת חינם וגזענות מתפשטת בארץ ואין לאן להוליך את החרפה. העובדה שסגן ראש עיר מכהן באשקלון מרשה לעצמו ליזום אירוע מתועב כל כך, מחייבת את היועץ המשפטי לממשלה ואת נציבות שירות המדינה להיכנס לתמונה במהירות ועם אמירה ברורה".

בהפגנה שקיימו אמש אנשי רוח ואמנים בתל אביב נגד מכתב הרבנים והרבניות ונגד "גל הגזענות השוטף את החברה הישראלית", השווה הסופר ספי רכלבסקי את מכתב נשות הרבנים לרטוריקה הגזענית של ה'דר-שטרימר' בתקופת גרמניה הנאצית. לדבריו, "מכתב נשות הרבנים הממומנים בידי ממשלת נתניהו חושף את התהום אליה נופלת מדינת ישראל. העובדה ש-70 שנה אחרי תעמולת הזוועה הגזענית באירופה מעזה הנהגת ציבור המסובסדת בידי המדינה להעתיק באופן מדויק מגרמנית את הרטוריקה של ה'דר-שטירמר' מעוררת פלצות".

הוא הוסיף כי "העובדה ש-15 שנה לאחר שמתחת לבנימין נתניהו המה גל ההסתה הרבני שהוביל לרצח רבין, שוב מתחדש תחת שלטונו גל ההסתה - חושפת את ראש הממשלה כאחראי העליון למצב שנוצר".

ח"כ בן ארי: הזעקה נועדה לעורר המשטרה

מנגד, חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הביע תמיכה בהפגנה המתוכננת ואמר כי "הזעקה העולה מתושבי אשקלון מכוונת לעורר את השר לביטחון פנים והמשטרה, המגלים אוזלת יד מול ההטרדות של השב"חים ושאר אויבי ישראל. כדאי שנזכור שכשפוגעים בקדושת בנות ישראל, מסתיימת ההבלגה והסובלנות".

יו"ר תנועת "ארץ ישראל שלנו" ופעיל הימין ברוך מרזל בירך גם הוא על ההפגנה הצפויה. לדבריו, "הגידופים של השמאל על גזענות לא יסתירו את הבעיה הקיומית של השתלטות גורמים עוינים ומסוכנים תמורת בצע כסף על שכונות יהודיות, הטרדת בנות ישראל ומעשים פליליים. הזעם של הציבור הנלחם לצהלת ביתו ושכונתו רק יילך ויגדל".

ארגון להב"ה (למלחמה בהתבוללות בארץ הקודש) מסר כי "אנו מברכים את תושבי אשקלון על עמידתם הגאה למען בנות ישראל. אנו קוראים לכל תושבי הערים בארץ הסובלים מאותה הבעיה להתעורר ולהצטרף לתושבי בת ים ואשקלון, לצאת ולהפגין. על הערבים לדעת שבנותינו אינן הפקר".

(עדכון ראשון: 2.1.2011 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully