וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם רמב"ם וכרמל ביקשו לסגור המיון - וסורבו

אריאל נוי וקובי מנדל

2.1.2011 / 20:07

לאחר שבתי החולים ברזילי, העמק וקפלן סגרו את שערי חדרי המיון בשל תפוסת חולים שוברת שיאים, ביקשו גם רמב"ם וכרמל להפנות חולים למוסדות אחרים. משרד הבריאות סירב: "אין חלופות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

העומס בבתי החולים מגיע גם לחיפה: בתי החולים רמב"ם וכרמל ביקשו הערב (ראשון) ממשרד הבריאות אישור להפסיק לקלוט חולים בחדרי המיון בשל העומס הרב במחלקותיהם. מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, דחה את הבקשה משום שלדבריו אין חלופות לחדרי המיון הללו. בחדר המיון ברמב"ם מאושפזים 127 חולים בו זמנית, כאשר התקן עומד על 60 חולים.

ד"ר מיקי הלברטל, סגן מנהל בית החולי רמב"ם, אמר לוואלה! חדשות כי "בית החולים בקריסה מוחלטת. יש לנו חולים סיעודיים וחולים במצב קשה שישנים במסדרונות. אנחנו דוחפים כל חולה שאפשר לכל מקום אפשרי, אבל אי אפשר יותר. יש כבר מעל 200% תפוסה. למרות שביקשנו ממשרד הבריאות, נענינו שאין אפשרות לווסת את החולים, ואין פתרון. המצב נראה נורא, רופאים קופצים מחולה לחולה בזמן קצר. המצב דומה בכל בתי החולים בצפון".

מוקדם יותר היום ביקש משרד הבריאות ממד"א שלא להפנות חולים לבתי החולים ברזילי באשקלון, העמק בעפולה, וקפלן ברחובות בשל שיעורי תפוסה חסרי תקדים, שהגיעו במחלקות מסוימות למעל 180%.

במשרד הבריאות ניסו להרגיע והסבירו כי הנוהל לפיו מפנים חולים לבתי חולים שונים הינו שגרתי. "הנהלת בית החולים מתקשרת למנהל הרפואי ומודיעה שבית החולים מלא. אז אנחנו מרימים טלפון למד"א ומבקשים לווסת את החולים. אין הוראה של משרד הבריאות, אלא בקשה לוויסות החולים. זה הבדל משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully