וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: סגירת "ביקור חולים" נדחתה בחודש

אריאל נוי

2.1.2011 / 19:14

נציגי משרד הבריאות והאוצר נפגשו בניסיון אחרון למנוע את סגירת בית החולים, שנקלע לקשיים. בתום הפגישה אמר סגן השר ליצמן כי הושגה ארכה של חודש, במהלכה ינסו הגורמים לגבש פתרון

האם "ביקור חולים" יינצל מאיום הסגירה? נציגי משרד האוצר נפגשו הערב (ראשון) עם נציגי משרד הבריאות ודנו במצבו של בית החולים. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בעקבות הפגישה כי "הושגה ארכה של חודש להמשך פעילות בית החולים, בניסיון לגבש פתרון כולל במהלך תקופה זו".

הפגישה הערב התקיימה בעקבות מכתב ששלחה הנהלת בית החולים לממשלה בסוף השבוע, בו נאמר כי החל מהלילה יסיר בית החולים אחריות למצבם של המטופלים בשטחו, מאחר וחלק מהעובדים מתכוונים להפסיק לעבוד. במשך ארבעת החודשים האחרונים הלוו העובדים כסף לבית החולים בגובה ממוצע של 30% ממשכורתם. ב-9 לינואר אמורים העובדים לקבל את משכורתם הבאה, אך בית החולים הצהיר כי אין לו את הכסף לכך.

"גם אם היו העובדים מגלים אורך רוח ומוכנים 'לסחוב' עוד חודש חודשיים, מגיע האוצר ואומר שלא רק שאין כסף למשכורות, אלא גם לא יהיה", אמר יו"ר ר ועד הרופאים בבית חולים, ד"ר אפי הלפרין, "זאת לאחר ש'ביקור חולים' לא ביקש סבסוד קבוע מהמדינה אלא מענק חד פעמי, ואפילו בפריסה לשנה ויותר. בית החולים הראשון בישראל עומד להיסגר, וראש הממשלה שותק", אמר הרופא.

בשבוע שעבר התקיים בוועדת הכספים של הכנסת דיון בעניין בית החולים, אולם משרד האוצר הודיע כי הוא ממשיך לעמוד בסירובו להעביר לביה"ח את 30 מיליון השקלים אותם דורשת הנהלת בית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully