וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוסת שיא בבתי חולים, 3 חדרי מיון נסגרים

אריאל נוי

2.1.2011 / 17:02

בשל התפוסה החריגה ביקש משרד הבריאות ממד"א לא להפנות חולים לבתי החולים העמק, ברזילי וקפלן. מבית החולים העמק נמסר כי הציבור מתבקש לפנות למיון "רק במקרי חירום"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

משרד הבריאות ביקש בצהריים (ראשון) ממד"א שלא להפנות חולים לבתי החולים ברזילי באשקלון, העמק בעפולה, וקפלן ברחובות. הסיבה: שיעורי תפוסה חסרי תקדים, שהגיעו במחלקות מסוימות למעל 180%.

במשרד הבריאות ניסו להרגיע והסבירו כי הנוהל לפיו מפנים חולים לבתי חולים שונים הינו שגרתי. "הנהלת בית החולים מתקשרת למנהל הרפואי ומודיעה שבית החולים מלא. אז אנחנו מרימים טלפון למד"א ומבקשים לווסת את החולים. אין הוראה של משרד הבריאות, אלא בקשה לוויסות החולים. זה הבדל משמעותי".

בית החולים הראשון שלא קלט היום חולים היה ברזילי באשקלון, שהודיע כי המחלקות הפנימיות וחדר המיון שלו מלאים עד אפס מקום. פרופסור דורון זמיר, מנהל פנימית ד' בברזילי אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו עם תפוסה של 180%. בתי חולים בסביבה כמו סורוקה וקפלן עם 120%. על זה יש להוסיף 11 מונשמים שנמצאים במחלקה כי אין מקום במחלקה לטיפול נמרץ, כדי להבין שהמצב בלתי נסבל" .

בבית החולים קפלן המצב דומה. "החולים שלא יכלו להתאשפז בברזילי הגיעו אלינו וכך נוצרה במהירות תפוסה של 150%", נמסר מבית החולים. מבית חולים העמק נמסר כי "בשל עומס גדול של פונים אל המיון, פנינו אל מד"א בבקשה לווסת חולים לבתי חולים אחרים בצפון. הפנייה נעשתה בתיאום עם משרד הבריאות. אנו מבקשים מהציבור באזור העמקים לפנות תחילה אל רופאי המשפחה ולא אל המיון, למעט מקרים של הצלת חיים דחופה".

דר' דוד אלמוג, מנהל מחלקת מיון בבית החולים העמק בעפולה, ניסה להסביר מדוע נוצר העומס בבתי החולים. לדבריו, "בבית החולים העמק יש כבר שנתיים תפוסה חריגה בחדר המיון, וכל כמה ימים נשבר שיא חדש. בעקבות שינוי מזג האוויר הפתאומי, הגיעו מאושפזים הסובלים ממחלות נשימתיות, שפעת והתקררויות, וכך הגיע למצב הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully