וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחון לא יתמודד על ראשות קק"ל: "כבר בחרו בי"

פנחס וולף

2.1.2011 / 16:47

השר שלום שמחון החליט שלא להתמודד במפלגתו על ראשות קרן קיימת לישראל, כיוון שלדבריו נבחר כבר כדין על ידי הסיעה המשותפת בקונגרס הציוני, פורום שמחייב גם את מפלגת העבודה

שר החקלאות, שלום שמחון, הודיע היום (ראשון) ליושב ראש מפלגת העבודה, אהוד ברק, כי החליט שלא להתמודד על תפקיד יושב ראש ארגון קק"ל במסגרת המפלגה. שמחון אמר גם כי ימשיך לטעון בבית המשפט כי בחירתו על ידי הסיעה המשותפת בקונגרס הציוני העולמי תקפה, משום שלטענתו הבחירות נערכו כדין, ותוצאותיהן מחייבות את השותפות בסיעה, לרבות העבודה.

הסיעה המשותפת מורכבת ממפלגת העבודה, נציגי הרפורמים ותנועת מרצ. על פי ההסכם נקבע כי אם מפלגת העבודה לא תציב מועמד מטעמה עד ה-16 ביוני, יבחר מועמד חדש לתפקיד על ידי כל חברי הסיעה.

לדברי שמחון, "קיום בחירות והניסיון למנות מועמד לתפקיד יו"ר קק"ל מטעם המפלגה, תוך התעלמות מתוצאת הבחירות בסיעה המשותפת, מהווה הפרה של ההסכם. בנוסף לחשיבות קיום ההסכם, הרי שאני מחויב לחברי הסיעה המשותפת, שקיימו את הבחירות בהתאם להסכם ובחרו בי כמועמד. בנסיבות אלו אני רואה פגם בכך שאתמודד בבחירות במפלגת העבודה". שמחון הוסיף והדגיש כי בכוונתו להמשיך ולהאבק על עמדתו.

מטעמו של יו"ר קק"ל אפי שטנצלר נמסר בתגובה: "לצערנו, שמחון, המכהן כשר בממשלת ישראל מטעם מפלגת העבודה, מזלזל בהחלטות ופסקי הדין של בית המשפט המחוזי וכמו כן מזלזל ומבזה את חברי לשכת מפלגת העבודה אשר קבעו ברוב מוחץ של 90 מול 60 שמועמד המפלגה לתפקיד יושב ראש קק"ל ייבחר על ידי חברי לשכת מפלגת העבודה בבחירות דמוקרטיות, חשאיות ומיידיות. אני קורא ליושב ראש המפלגה לקיים את הבחירות באופן מיידי, כפי שנקבע לאחרונה בלשכת מפלגת העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully