וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: הפלנו מטוסי ריגול רבים של אויבינו

אורי ערן

2.1.2011 / 15:41

מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה העניק ראיון נרחב לסוכנות "פארס ניוז", במהלכו טען: "מטוסי ריגול חדרו פעמים רבות למרחב שלנו, ויירטנו כמה מהם. הפלנו שניים מעל המפרץ הפרסי"

אירן הפילה מטוסי ריגול השייכים ל"אויביה" - כך טען היום (ראשון) בכיר במשמרות המהפכה, כוח העלית הצבאי של אירן. "מטוסי ריגול מתקדמים רבים של אויבינו הופלו על ידי כוחותינו", אמר אמיר עלי חאג'י-זאדה בראיון לסוכנות הידיעות האירנית "פארס ניוז". הוא לא פירט מתי הופלו המטוסים, אך ציין כי "שני מטוסי ריגול הופלו מעל המפרץ". לדבריו, "זו הפעם הראשונה שאנחנו מודיעים על כך".

משמרות המהפכה הן הכוח הצבאי האיכותי והנאמן ביותר לשלטון באירן. הן אינן חלק מהצבא אלא צבא בפני עצמו, המשמש בעיקר לצורכי ביטחון-פנים ולהפעלה של ארגוני טרור בעולם, כגון חיזבאללה.

חאג'י-זאדה הוא מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה. בראיון הנרחב שהעניק לסוכנות הידיעות, הסביר כי לחיל יש כמה תחומי אחריות: "הראשון הוא טילי קרקע-קרע, השני הוא טילי קרקע-אוויר נגד חדירות למרחב האווירי, השלישי הוא הפעלת מטוסים ומסוקים לצרכי תובלה ולחימה, הרביעי הוא הפעלת מטוסים ללא טייסים".

"למערב יש שורה של אמצעים שלא ניתן להתעלם מהם, במיוחד הלוויינים, בעלי יכולות לצלם תמונות ברזולוציה גבוהה מאוד", הוסיף חאג'י-זאדה. "כמו כן, יש למערב מטוסי ריגול בעלי יכולות צילום גבוהות. היו מספר מקרים שבהם מטוסים כאלה חדרו למרחב האווירי שלנו, ובמספר רב של פעמים יירטנו אותם. היו שני מקרים בהם יירטנו מטוסים שלהם במפרץ הפרסי, וזו הפעם הראשונה שאנחנו מודיעים על כך".

גם מקומה של ישראל לא נפקד מהראיון, כשחאג'י-זאדה ניסה לטעון כי חיזבאללה "מנצח" את ישראל בכוחות עצמו, ולא בזכות הסיוע האירני: "הצבא הישראלי נחשב לצבא חזק", אמר הגנרל, "אבל האם הם יוכלו לעמוד מול חיזבאללה? אומרים שחיזבאללה נלחמים בשירות אירן ושישראל נלחמת בשירותה של ארה"ב. אם זה כך, האם מדינה כמו אירן הייתה מסוגלת להתמודד מול ארה"ב?".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully