וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דגן נפרד מהשרים: עשיתי כמיטב יכולתי

פנחס וולף

2.1.2011 / 11:05

ראש המוסד היוצא סיכם הבוקר בישיבת הממשלה את כהונתו בת שמונה השנים. רה"מ בנימין נתניהו נפרד ממנו ואמר כי "דגן העצים את היכולת המדינית והמבצעית של המוסד"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש המוסד היוצא, מאיר דגן, שיסיים את תפקידו בסוף השבוע הקרוב, נכח הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה ונפרד מהשרים ומראש הממשלה לאחר שמונה שנים בהן מילא את התפקיד. בפתח הישיבה בירך דגן את מחליפו בתפקיד, תמיר פרדו ואמר כי "בסוף השבוע הזה אעביר את הפיקוד. תמיר פרדו שיימלא את מקומי הוא מינוי ראוי ונכון, ואתגרים קשים ומורכבים עומדים בפניו ובפני המוסד. אני מאחל לו הצלחה".

דגן גם ציין את המסירות הגדולה שהיה עד לה במהלך שירותו. "אני מסיים למעלה מ-43 שנים בשירות המדינה. נפלה בחלקי הזכות לעמוד בראש המוסד. זו חבורה מעולה וייחודית של נשים וגברים, החדורים בתחושת שליחות ועושים לילות וימים שלא על מנת לקבל פרס. הם פועלים ללא סיוע של מטוסים או שריון, וללא אפשרות חילוץ, כשהמגן היחיד שלהם הוא חריפות השכל, הכיסוי האישי ואומץ הלב. אין להם אפילו אפשרות לספר לבן הזוג על מעשיהם - רק הבדידות היא בן הזוג הקבוע שלהם".

דגן גם פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו ואמר לו: "אני מבקש להודות לך על התמיכה והגיבוי. ברצוני לאחל לכם שתובילו את ישראל לחוף מבטחים של שלום וביטחון. אני עשיתי כמיטב יכולתי".

"תרומות כבירות"

נתניהו נפרד מדגן בנימה אישית ואמר: "היום אנחנו נפרדים מראש המוסד אחרי שמונה שנים בתפקיד. ניסיתי לחשוב איך אוכל להודות לך על תרומותיך הגדולות והכבירות למדינת ישראל".

"ברצוני לספר על שיחה שהייתה לנו לפני כשנה", אמר נתניהו, "ישבתי במשרדך וראיתי תמונה על הקיר של יהודי עם זקן כורע ברך בפני קציני אס.אס נאצים. התמונה צדה את עיני, וסיפרת לי שזהו סבא שלך שנרצח. הבנתי אז את המחויבות העמוקה שלך להבטיח שאף אחד לא יוכל לממש פעם נוספת את אות הכליה על העם היהודי".

כמו כן, הדגיש נתניהו את תודתו העמוקה לדגן. "אני מבקש להודות לך בשם הממשלה, אזרחי ישראל, והעם היהודי על כל הדברים הגדולים והנצורים שעשית למען ביטחון ישראל. דגן העצים את היכולת המדינית והמבצעית של המוסד, שהפך לגוף חובק עולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully