וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני שניסה לדקור חיילת במחסום, נורה ונהרג

יהושע בריינר וניר יהב

2.1.2011 / 8:46

פלסטיני שעבר במחסום בקעות בבקעת הירדן, ניסה לדקור חיילת. מספר חיילים פתחו לעבר הפלסטיני באש וכתוצאה מכך הוא נהרג. עדי ראייה: הוא לא היה חמוש והרים את ידיו לכניעה

סוכל ניסיון לפיגוע דקירה של חיילת בבקעת הירדן: כוח צה"ל המוצב במחסום בקעות ביצע הבוקר (ראשון) ירי לעבר פלסטיני שניסה לדקור את אחת החיילות במחסום. כתוצאה מהירי הפלסטיני נהרג. לא היו נפגעים מקרב חיילי צה"ל. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי ההרוג הוא אחמד דרארמה, בן 21 מהעיירה טובאס.

עדי ראייה פלסטינים מסרו ל"מען" כי הצעיר שנורה כלל לא היה חמוש: "ראינו צעיר פלסטיני הלבוש במעיל חום שמרים את ידיו לאות כניעה. חיילת וחייל ירו עליו ממרחק של שלושה מטרים". עדי ראייה נוספים מסרו: "דרארמה החזיק שקית משקאות מוגזים. הוא לא היה חמוש. כשניסה לעבור את המחסום, חיילת התחילה לצרוח עליו. החיילים הגיבו בירי של אש חיה והוא נהרג במקום".

גורמים צבאיים מסרו כי הפלסטיני הגיע למחסום ועורר את חשדם של החיילים, לאחר שחצה במסלול שאינו מיועד למעבר. החיילים הבחינו הפלסטיני אוחז בידו בבקבוק זכוכית שבור וסברו שהוא מתכוון לדקור או לפגוע באחד החיילים. אז פתחו החיילים לעברו בנוהל מעצר חשוד וירו לעברו. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע נמצא בחקירה.

במקרה אחר שאירע אמש טענו שתי חיילות כי פלסטיני ניסה לדקור אותן סמוך למפקדת חטיבת עציון שבגוש עציון. כוח של מג"ב החל בסריקות באיזור ואיתר פלסטיני כשברשותו סכין באורך 11 סנטימטרים. בחקירתו הראשונית הודה, כי הגיע למקום על מנת לבצע פיגוע דקירה. האיש נעצר והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

ביום שישי בבוקר דיווח רועה צאן יהודי כי פלסטיני פתח לעברו באש, סמוך ליישוב מעלה שומרון. בעקבות הדיווח הגיעו למקום כוחות גדולים של צה"ל. לטענת האיש, בזמן שהיה במקום עם צאנו בשטח המרעה שבין אל-מתן למעלה שומרון, זיהה פלסטיני חמוש שמתקרב אליו, וזה ירה לעברו שלוש פעמים ונמלט. בעקבות הדיווח פתחו כוחות צה"ל בסריקות נרחבות באיזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully