וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור של התקווה

בועז ביסמוט

2.1.2011 / 7:42

לא סתם שנה חדשה נפתחה לפנינו אתמול - אלא עשור. לא פלא שמיליונים בעולם, מאוסטרליה ועד טיימס סקוור בניו יורק, יצאו לחגוג את המאורע. את תחילתה של שנה חדשה מלווים, מן הסתם, ימים של תקווה. תחילתו של עשור מולידה תקווה כפולה.

לפני בדיוק עשור, ב?1 בינואר 2001, חגג שוב העולם, כמו בסוף השבוע, בלי לדעת כי פיגוע התאומים, המשבר הכלכלי הגדול ואצלנו שלוש מלחמות (אינתיפאדה 2, לבנון 2 ועופרת יצוקה) אורבים לנו בפינה. יש להניח כי ב?2011 לא הכל יהיה ורוד, אבל בדיוק כמו בעשור החולף, גם לא הכל יהיה שחור.

"היכן שיש חיים, יש תקווה", קבע כבר במאה ה?16 הסופר והמחזאי הספרדי, מיגל דה סרוואנטס. כל זמן שיש חיים יש על מה להילחם ולמה לייחל. נכון, דה סרוואנטס הוליד לנו גם גיבור לא מציאותי במיוחד (דון קישוט), אבל מי אמר שהעולם זה טחנת רוח?

עשור לא קל עבר עלינו כאן בישראל, ובכל זאת הסטטיסטיקה מצביעה על כך שלמרות הכל, בשנת 2010 התקדמנו/התעשרנו/צמחנו, דווקא בעולם מבוהל שמתאושש ממשבר כלכלי. מעולם לא ביקרו אצלנו כל כך הרבה תיירים ותל אביב נבחרה לאחת הערים האטרקטיביות בעולם (לצערם של אלה שמבקשים לרכוש בה דירה).

אירן חושפת שיניים

אז נכון שהשלום לא דופק בדלת, איראן חושפת שיניים, טורקיה עושה לנו ברוגז והאיסלאם הקיצוני מסרב לצאת לחופשה, אבל דומה כי הבעיות שלנו הן לא רק שלנו. העולם, על פי ויקיליקס, רואה את המציאות פעמים רבות בדיוק כמונו - בתנאי שזה יופיע רק במסמך מסווג.

בטיימס סקוור חגגו את סיום המלחמה בעיראק ואולי גם את סיום המלחמה הצפוי באפגניסטן. העובדה שמצד אחד ניצבת אפגניסטן, שמעולם לא הפסידה באף מלחמה - לא מול הבריטים, לא מול הרוסים ואפילו לא מול היוונים (אלכסנדר הגדול) והמונגולים - ומהצד השני ניצבת ברית נאט"ו, שמחזיקה במאזן של 100 אחוזי הצלחה בכל המבצעים שאליהם יצאה, מבטיחה לנו תוצאה מעניינת אולי כבר ב?2011.

הסניף התימני של אל?קאעידה בטח ינסה לייצר פיגוע חדש ויש לקוות כי אחד משירותי הביון העולמיים ימצא לו מענה מוצלח, כי אף אחד לא רוצה לציין את ה?11 בספטמבר 2011 בפיגוע. בינתיים יש לקוות כי המדינות המוסלמיות יירתמו באמת למלחמה בטרור, כי עם כל הכבוד למערב אי אפשר לנצח את המלחמה הזו ללא המדינות המוסלמיות המתונות.

ולנו כל שנותר ביום שכזה הוא, כמו דון קישוט, לטפס אפילו על סוס כחוש (שיהיה מצידי צאצא של רוסיננטה) ולצאת למלחמות צדק, רק עם הבדל אחד - עם הידיעה שאפשר לנצח בהן.

  • עוד באותו נושא:
  • שנת 2011

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully