וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: ניסיון אחרון למנוע את סגירת "ביקור חולים"

אריאל נוי

2.1.2011 / 6:20

הנהלת בית החולים הירושלמי תיפגש עם האוצר וההסתדרות בניסיון אחרון למנוע את סגירתו. במידה ולא יימצא הפתרון למשבר הכלכלי הפוקד את ביה"ח, עובדים עשויים להפסיק לטפל בחולים

גורמי אוצר, הסתדרות והנהלת בית החולים "ביקור חולים" ייפגשו היום (ראשון) בשעה 16:30 בניסיון אחרון לפתור את המשבר אליו נקלע בית החולים. זאת, לאחר שההנהלה הצהירה במכתב שנשלח לממשלה בסוף השבוע כי החל מהלילה מסיר בית החולים אחריות למצבם של המטופלים בשטחו, מאחר וחלק מהעובדים מתכוונים להפסיק לעבוד. במשך ארבעת החודשים האחרונים הלוו העובדים כסף לבית החולים בגובה ממוצע של 30% ממשכורתם. ב-9 לינואר אמורים העובדים לקבל את משכורתם הבאה, אך בית החולים הצהיר כי אין לו את הכסף לכך.

"גם אם היו העובדים מגלים אורח רוח ומוכנים "לסחוב" עוד חודש חודשיים, מגיע האוצר ואומר שלא רק שאין כסף למשכורות, אלא גם לא יהיה", אמר יו"ר ר ועד הרופאים בבית חולים, ד"ר אפי הלפרין, "זאת לאחר ש'ביקור חולים' לא ביקש סבסוד קבוע מהמדינה אלא מענק חד פעמי, ואפילו בפריסה לשנה ויותר" . לדברי הלפרין, מדובר במהלך האחרון שנותר לעובדים לפני שיישארו ללא הנהלה וללא משכורת. "בית החולים הראשון בישראל עומד להיסגר וראש הממשלה שותק", אמר הרופא.

לדברי ד"ר הלפרין, ההחלטה האם להפסיק לעבוד ללא תמורה היא החלטה גורלית של כל עובד, האמור לדאוג לעתידו. "כל אחד צריך להחליט האם להמשיך לעבוד. האם משמרת לילה תעזוב באמצע? אנחנו בספק, משום שמדובר בעובדים נפלאים בעלי אחריות מקצועית ומוסרית גבוהה מאוד. אך במצב הנוכחי הם לא מוכנים להמשיך והחל מיום שני עובדים רבים לא יגיעו לעבודתם ואלו שיבואו יקרסו מעומס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully