וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר הארכת הסיוע המיוחד לעוטף עזה

פנחס וולף

2.1.2011 / 3:47

הממשלה תתכנס לאישור הצעת חוק המאריכה את הסיוע לשדרות ויישובי עוטף עזה ומעניקה הטבות בסך 12 מיליון שקלים לעיריות ולרשויות המקומיות. התושבים יזכו להנחה בארנונה ובמס הכנסה

הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) את הארכת הסיוע לשדרות וליישובי עוטף עזה לשנת 2011. על פי ההצעה, תושבי האזור יזכו להנחה של 20 אחוזים במס הכנסה, להנחה בשיעור של 30 אחוז בתשלומי ארנונה למגורים ו- 24 אחוז בתשלומי ארנונה למסחר ולחקלאות. בשל כך, המדינה תשלם לרשויות המקומיות את סבסוד הארנונה.

הצעת ההחלטה קובעת עוד כי משרד הפנים יעביר שמונה מיליון שקלים לעיריית שדרות וחמישה מיליון שקלים שיתחלקו בין ארבע המועצות האזוריות בעוטף עזה – אשכול, חוף אשקלון, שדות נגד ושער הנגב. המענקים הללו נחשבים "מענקים מיוחדים", והם מהווים תוספת לתשלומים אחרים, אם אותן רשויות זכאיות להם.

במקביל, משרד הבריאות ימשיך להפעיל את חמשת "מרכזי החוסן" ביישובי עוטף עזה, המיועדים לטיפול באוכלוסיות מצוקה. לכך יוקצו שמונה מיליון שקלים שימומנו ממשרדי הבריאות, הרווחה, האוצר, פיתוח הנגב והגליל והמשרד לאזרחים ותיקים. בנוסף, ימשיכו משרדי הרווחה והבריאות, כל אחד בתחומם, ימשיכו לתגבר את הפעילות הקהילתית לאוכלוסיות הרווחה בעלות של 300 אלף שקלים, ואת מערך רפאות החירום בעלות של שלושה מיליון שקלים, כאשר מחצית מהסכום יגיע מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל.

יצירת מקומות תעסוקה

משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה יורה לתת עדיפות ליישובי עוטף עזה במסלולי הסיוע לקליטת עובדים בעסקים. המשרד יצטרך, על פי ההצעה, להרחיב את אזור התעשייה ספירים בעלות של שישה מיליון שקלים. תושבי עוטף עזה יזכו ליהנות גם משיפור תשתית הביוב, כאשר לצורך כך יוקצו 55 מיליון שקלים בשנים 2011-2012.

"בהתאם למידע שנמסר ממשרד הביטחון, יישובי עוטף עזה הם אזור רגיש שארגוני הטרור מבקשים להפוך את חיי תושביו לסבוכים ובלתי צפויים", נכתב בדברי ההסבר להצעת ההחלטה, "שגרת החירום מצריכה מתן מענה ייחודי ושונה לתושבי האזור מצד רשויות המדינה והרשויות המקומיות, שכן לירי רקטות במשך תקופה כה ארוכה, יש השלכות עמוקות וארוכות טווח, שהשפעותיהן ניכרות היום וצפויות לבוא לידי ביטוי גם בעתיד".

לא כל משרדי הממשלה תומכים בהעברת הכספים המוטלים עליהם. בהצעת המחליטים נכתב כי שר הפנים והמשרד לאזרחים ותיקים מתנגדים תקציבית להצעה, ושרי האוצר והתמ"ת מתנגדים להרחבת אזור התעשיה ספירים, כשכל אחד מהמשרדים צריך לממן מתקציבו בשלושה מיליון שקלים. מנגד, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, שר התשתיות עוזי לנדאו, שר הרווחה יצחק הרצוג וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן הביעו תמיכה בתוכנית, כולל בתשלומים שעל משרדיהם לשלם עבורה.

  • עוד באותו נושא:
  • עוטף עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully