וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה למשפט רפואי: רופאים מטייחים טעויות

רמי שני

1.1.2011 / 13:41

שי פויירינג, מומחה למשפט רפואי, טוען כי בישראל מנותחים מדי שנה עשרות ישראלים באיבר הלא-נכון. לדבריו, כשהם פונים לתבוע את המערכת, הם מקבלים "חוות דעת הגובלות בשקריות"

"רשלנות רפואית היא לא דבר נדיר, היא מתרחשת כל יום", כך אמר בצהריים (שבת) דוקטור שי פויירניג, רופא ועורך דין, העוסק במשפט רפואי, בכנס "שבתרבות" במרכז לאמנויות הבמה בבאר שבע. לדבריו, יש עשרות מקרים בשנה של ניתוחים באיברים לא נכונים. זה קורה בעיקר באיברים הזוגיים. התקנה של מנכ"ל משרד הבריאות, בעניין אי תשלום עבור ניתוח במקרה הזה, היא רק ברפואה הפרטית".

פויירניג טען גם, כי רופאים נותנים לעיתים חוות דעת שקריות כדי לכסות על טעויותיהם. לדבריו, "צריך להבין שרופאים ואחרים שעוסקים ברפואה, טועים ברמה יום יומית. הם רואים הרבה מאוד חולים והם עושים לעיתים טעויות רשלניות. כשחולה תובע את המערכת הרפואית, הוא זוכה ליחס גרוע מאוד. הוא זוכה לחוות דעת פעמים רבות הגובלות בשקריות: רופאים שאומרים שלא נכון מה שהוא אומר, שזה לא צודק ולא קרה כלום. כאשר תקלות קורות, המערכת הרפואית צריכה להכיר בהן ולבוא בדברים עם החולה, כדי לראות איך פותרים את הבעיה, לא להתחמק".

בהתייחסו למקרים בהם רופאים פעלו בדרכים שגויות ורשלניות במתכוון, אמר פויירינג צריך למצות איתם את הדין. לדבריו, "יש מקרים קיצוניים. למשל, רופא שיוצא מחדר ניתוח ומשאיר את החולה על השולחן כשהוא מדמם והולך לבצע ניתוח פרטי. או כשרופאה נרדמת במהלך ניתוח. הם צריכים לעזוב את המערכת. אבל צריך לדעת להעמיד את הדברים באמות מידה נכונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully