וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוריה מראה מוכנות חסרת תקדים לשלום

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.1.2011 / 9:47

על פי העיתון הכוויתי "א-ראי" העביר שר החוץ הסורי מסרים דרך השליח האמריקאי דניס רוס על פיו סוריה מוכנה להתרחק מאירן ולחתום על הסכם שלום עם ישראל

האם הושגה התקרבות מפתיעה בין ישראל לסוריה? העיתון הכוויתי "א-ראי" דיווח הבוקר (שבת) מפי מקורות המוגדרים 'מהימנים מאד' כי בשבועות האחרונות מגלה סוריה היענות "חסרת-תקדים" בכל הנוגע לכוונתה לקדם את תהליך השלום עם ישראל. על כן, במאמץ לקדם הסכם שלום עם ישראל פתחה באחרונה ארה"ב ערוץ תקשורת חשאי עם סוריה.

לטענת המקורות, שר החוץ הסורי וואליד מועלם העביר מסרים דרך ידידו משכבר הימים דניס רוס, המשמש כיום כשליחו של הנשיא ברק אובמה, לפיהם סוריה מוכנה לחדש את המשא ומתן עם ישראל ולהגיע להסכם שלום. "הממשל האמריקאי, המתקשה לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, סבור ששלום בין ישראל לסוריה עשוי להוביל לפריצת דרך באזור כולו".

המקורות מסרו עוד כי רוס, שביקר באחרונה בדמשק, עדכן את הממשל האמריקאי כי "חש נכונות סורית חסרת תקדים להתנער מאירן, לצנן את הקשרים עם חיזבאללה וחמאס ולהדק את שיתוף הפעולה עם ארה"ב במאבק בטרור". בתמורה לכך הביעה ישראל, לטענת המקורות, נכונות מלאה להשיב את הגולן במלואו לסוריה, לגבש הבנות על חלוקת המים ולכונן מידית קשרי נורמליזציה עם דמשק.

עוד דווח כי רוס קיבל אור ירוק גם מישראל לקדם את חידוש המשא ומתן עם דמשק. "וושינגטון הפעילה לחצים כבדים על ישראל להראות גמישות כלשהי, בין אם במסלול הפלסטיני ובין אם במסלול הסורי-לבנוני. לפיכך הורה נתניהו לשר הביטחון ברק לדון בנושא זה עם דניס רוס". בעקבות ההתקדמות "המפתיעה", כדברי המקורות, החליטה הנשיא אובמה למנות את רוברט פורד לשגריר בדמשק, בתקווה שיהיה ניתן להגיע להסכם שלום עוד לפני סיום כהונתו, בעוד שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully