וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חצות: כל מה שרציתם לדעת על נשיקות

אריאל נוי

31.12.2010 / 16:27

בני אדם ברחבי העולם כבר מכינים את השפתיים ואת בן או בת הזוג לקראת הנשיקה המפורסמת של ערב השנה החדשה. אבל מה אתם באמת יודעים על המנהג המפורסם ביותר של הסילבסטר?

לקראת הסילבסטר, כל מה שרציתם לדעת על הנשיקה ולא העזתם לשאול: פרופסור עודד נחליאלי, מנהל השירות לאנדוסקופיות של בלוטות הרוק בבית החולים "אסותא" ברמת החייל ומנהל היחידה לכירורגיית הפה והלסתות במרכז הרפואי ברזילי באשקלון, הסביר לוואלה! חדשות על האפקטים הבריאותיים שבנשיקה.

על פי ההגדרה, נשיקה היא מחווה גופנית של אהבה, אהדה, קירבה או הערצה, שביטויה הוא מגע של השפתיים, לעתים תוך יניקה קלה. כיום ניתן למנות כ-20 סוגים של נשיקות ביניהן: נשיקה צרפתית הכוללת מגע של לשון וידועה בקרב זוגות אוהבים, נשיקה שוודית הכוללת מגע של שפתיים בלבד ומיועדת להצגת מחווה של אהבה, נשיקה אנגלית המשמשת כמחווה של שלום ונשיקת פרידה שהינה נשיקה בעת מפגש או פרידה מאדם אחר.

פרופסור נחליאלי הסביר, כי ישנם מספר יתרונות לפעולת הנשיקה: "נשיקה מרזה. כתוצאה מהפעלה ותרגול של 34 משרירי הפנים בזמן הנשיקה, הגוף צורך כשתי קלוריות בדקה. לשם ההשוואה, בדקת ריצה הגוף צורך 11 קלוריות".

"נשיקה לא בהכרח גורמת להדבקה במחלות"

לדברי פרופסור נחליאלי, "הנשיקה גם מגינה על שרירי הפה על ידי הפרשת רוק מוגברת. יש הגנה על השיניים וריריות הפה. גם הפרשת אדרנלין דופאמין וכן אנדורפינים, מסייעת בכך שהם מרגיעים ומשככים כאב. הרוק מכיל מרכיבים רבים, ביניהם נוגדנים. מטרתם להגן עלינו".

עם זאת, לנשיקה יש גם מספר חסרונות: בתוך נוזלי הרוק נמצאים גם חיידקים ווירוסים מסוגים שונים כגון: וירוס ההרפס, סימלקס. "הנשיקה לא בהכרח תגרום להידבקות בשפעת, הסיכוי להידבק הוא קלוש. גם הסיכון להידבק באיידס או צהבת נגיפית מנשיקה הוא כמעט אפסי", הסביר פרופסור נחליאלי.

עם זאת, ישנו סיכון להידבק במחלת הנשיקה על ידי הוירוס שנמצא ברוק. מחלת הנשיקה היא מחלה זיהומית ויראלית העלולה לעבור בנשיקה, בשתייה מאותה הכוס, נגיסה במזון שמישהו כבר נגס בו, או דרך שימוש באותה מברשת שיניים. ולכן מומלץ לשמור ולדעת עם מי מתנשקים", סיכם פרופסור נחליאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully