וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור על הרשעת קצב: היום נפל דבר בישראל

30.12.2010 / 18:02

פרקליט המדינה מסר תגובה ראשונה להרשעתו של הנשיא לשעבר בעבירות מין. במסיבת עיתונאים במשרד המשפטים אמר לדור כי "נשיא המדינה לשעבר הורשע בביצוע עבירות מהחמורות שישנן"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

פרקליט המדינה משה לדור התייחס הערב (חמישי) בפעם הראשונה להרשעתו של הנשיא לשעבר משה קצב בכל עבירות המין שיוחסו לו. במסיבת עיתונאים שכינס בעקבות ההחלטה הדרמטית שקיבל הבוקר בית המשפט המחוזי בתל אביב בעניינו של הנשיא השמיני, אמר לדור כי "היום בבוקר נפל דבר בישראל, נשיא המדינה לשעבר הורשע בביצוע עבירות פליליות מהחמורות ביותר שישנן, דברים שלא נתפסו ככאלה שנקשרים למוסד נשיא המדינה".

משה לדור נואם במכון ההשתלמות של לשכת עורכי הדין במלון הולידי אין קראון פלאזה, תל אביב, נובמבר 2009. אורי לנץ
"תעודת כבוד למערכת האכיפה בישראל". לדור/אורי לנץ

לדור המשיך ואמר, כי "בצד העצב והבושה, מדובר בתעודת כבוד למערכת האכיפה בישראל. מעטות המדינות שהיו מושיבות נשיא מדינה על ספסל הנאשמים ומביאות למיצוי ההליך פלילי. ההרשעה הזו מוכיחה שכולם שווים בפני החוק. שררה לא תקנה חסינות מהדין גם לבכירים ביותר".

פרקליט המדינה פנה לנשים שהתלוננו כנגד קצב, ואמר כי מדובר בנשים אמיצות, "שהעזו להשמיע את קולן ולהילחם על האמת, גם כשמולן ניצב הסמל של נשיא המדינה. אני מחמיא להן על תעצומות הנפש והעמידה האיתנה בחקירות לא פשוטות. מולן היו כל כך הרבה כוחות, בציבור, בתקשורת. אנו חבים להן תודה. גופן של הנשים אינו הפקר, זה המסר שהעביר בית המשפט".

בהמשך אמר לדור כי הפרקליטות לא מתכוונת לבדוק מחדש את תלונתה של "א' מבית הנשיא". כמו כן, ביקש פרקליט המדינה להגן על החלטת הפרקליטות בשעתו לגבש עסקת טיעון, ואמר כי "הפער בין הרשעה של הנאשם לבין החלטה שהחומר לא די משכנע בשלבים הראשונים קטן מאוד בחלק מהתיקים. אנחנו עוסקים בתחום שאיננו מדע מדויק".

"החלטה נכונה"

מוקדם יותר התייחס גם המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שוקי למברגר להרשעת קצב. למברגר אמר לוואלה! חדשות כי החלטת בית המשפט בהרשעת קצב מחזקת את ידי הפרקליטות. לדבריו, "הניסיון לומר שהעובדה שבית המשפט קבע כי עדותה של א' ממשרד התיירות מהימנה היא פגיעה ביועמ"ש לשעבר מני מזוז ובפרקליטות היא להפוך את הקערה על פיה". למברגר, אחד מבכירי הפרקליטות שעסק בתיק, אמר ש"מי שהוביל במשך ארבע שנים את הפרשה, מביא אותה לבית המשפט והציג את הדברים באור משכנע כל כך, הייתה הפרקליטות".

"ההחלטה בזמן אמת ללכת להסדר הייתה החלטה נכונה", אמר למברגר, "העובדה שבית המשפט בסוף מרשיע, אינה משנה את העובדה שהיו קשיים בדרך". לדבריו, ההחלטה על הסדר הטיעון התקבלה בשלב שבו הפרקליטות העריכה את חומר הגלם וסברה שייתכן שהראיות לא יספיקו להרשעה. למברגר הוסיף כי התפקיד של הפרקליטות הוא להעריך את הראיות ושל בית המשפט לקבוע לגביהן. עוד אמר המשנה לפרקליט המדינה כי הפרקליטות האמינה לאורך כל הדרך למתלוננות שמופיעות בכתב האישום. "ההרשעה הזאת היא כבוד גדול לתביעה הכללית", אמר.

ארבע שנים לאחר שנחשפה פרשת קצב, קבע הבוקר בית המשפט המחוזי בתל אביב כי נשיאה השמיני של מדינת ישראל הוא אנס. השופטים הרשיעו את משה קצב בשני מקרי אונס - של א' ממשרד התיירות. הנשיא לשעבר אף הורשע בהטרדה מינית של ה' ושל ל', שעבדו תחתיו בבית הנשיא ובשני מקרים של מעשה מגונה, האחד ב-א', אשר בוצע בכוח, והשני ב-ל'. קצב הורשע גם בשיבוש הליכי משפט, אך זוכה מהעבירה של הטרדת עד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully