וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז הביע סיפוק מהרשעת קצב: "מסר מעודד"

גלעד גרוסמן

30.12.2010 / 14:21

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, שהיה מי שהמליץ על הגשת האישום נגד הנשיא לשעבר, אך גם זה שאישר את עסקת הטיעון שהוצעה לו, הגיב להרשעת קצב. "החברה מתמודדת ללא מורא עם שחיתות"

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, שהיה זה שהמליץ על הגשת כתב האישום נגד נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הגיב היום בצהריים (חמישי) להרשעתו של קצב בעבירות של אונס, מעשים מגונים, הטרדה מינית ושיבוש הליכי משפט. מזוז אמר כי "יום בו מורשע נשיא המדינה לשעבר בביצוע עבירות פליליות, ובוודאי בעבירות מין חמורות, הוא יום עצוב לחברה הישראלית, אך זהו גם יום הנושא מסר חשוב ומעודד, שהחברה הישראלית מתמודדת, ללא מורא, עם תופעות חמורות של ניצול שררה ושחיתות אישית, כמו גם עם תופעות של שחיתות שלטונית".

היועץ המשפטי לשעבר, שאישר את עסקת הטיעון המקלה שהוגשה לקצב בזמנו, הוסיף כי "אני מבקש להביע סיפוק מהחלטת בית המשפט, אשר הרשיע את קצב בעיקרי העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. בכך קיבל בית המשפט את עמדת התביעה ודחה את טענות קצב בדבר רדיפה ובדבר עלילה".

מזוז ציין כי "הכרעת הדין מבטאת את המורכבות הרבה של הפרשה ואת האתגר החריג והקשה עימו נאלצה התביעה להתמודד בפרשה סבוכה זו, אשר למרות כל הקשיים, המהפכים, והמכשולים שהוצבו בדרך, היא הובלה בנחישות עד למיצוייה בבית המשפט".

"נקיטת ההליכים בפרשה זו והכרעת הדין שניתנה היום על ידי בית המשפט מהווים מסר חשוב, כי גופן וכבודן של נשים אינו הפקר, וכי החוק בעניין זה יאכף בקפידה, ללא משוא פנים, נגד כל עבריין וגם נגד אנשי שררה, יהא מעמדם רם ונישא ככל שיהא", הוסיף מזוז. "אני מבקש גם לברך את צוות הפרקליטים שניהל את ההליכים בבית המשפט - עו"ד רונית עמיאל ועו"ד נסים מרום - כמו גם את כל הצוות שעשה במלאכה מורכבת זו, בפרקליטות ובמשטרת ישראל - על העבודה המקצועית לעילא ועל המסירות האישית בניהול וליווי הליכים אלה".

גורם משפטי אמר לוואלה! חדשות כי "הרבה ביקורת הוטחה על הפרקליטות בכלל ומזוז בפרט על דרך התנהלותם בפרשה כולל הוצאתה של א' מבית הנשיא מכתב האישום, ההחלטה לחתום על הסדר הטיעון המקל וכן ההגנה עליו בבג"ץ, שכללה גם ערעור על אמינות המתלוננות בהן גם א' ממשרד התיירות שהיום השופטים קיבלו במלואה את עדותה. לכן, הרשעתו של קצב היום מצד אחד נותנת אישור להחלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום בגין אונס אולם מעלה סימני שאלה נוספים על התנהלותה בתיק. הפרקליטות למעשה הייתה השופטת בתיק כשהחליטה לקבל את הסדר הטיעון וטוב שבסופו של דבר השופטים הם שהכריעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully