וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיקור הרשעת קצב בעולם: "תיק שהדהים אומה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.12.2010 / 12:43

התקשורת העולמית מקדישה מקום מכובד להרשעת קצב, אם כי בשלב זה היא נצמדת לדיווחים היבשים. כך גם בתקשורת הערבית, למעט אתר המזוהה עם חמאס, שלא התאפק ונופף בכותרת "ישות הבושה"

בזה אחר זה בישרו היום (חמישי) כלי התקשורת בעולם, רבים מהם בהרחבה גדולה, על הרשעתו של הנשיא משה קצב באונס. חלקם - כמו אתרי האינטרנט של BBC ו-CNN ו"פוקס ניוז" - אף עשו זאת בכותרות הראשיות. "נשיא ישראל לשעבר הורשע באונס" - היא הכותרת כמעט בכל הדיווחים, שרובם שומרים על סגנון דיווח ישיר וצמוד לעובדות היבשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציטוטים נרחבים מהכרעת הדין באתר ה-BBC/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-BBC הרחיבו בציטוטי השופט מהכרעת הדין ("עדות זרועה בשקרים"), ואף סיפקו פרופיל נרחב של קצב ונקודות הציון המרכזיות בקריירה שלו. ב"גרדיאן" השקיעו בבניית הדרמה, כשכתבו שההרשעה היא "שיאה של סאגה בת ארבע שנים וחצי", והבליטו את העובדה ש"קצב יילך לפחות לארבע שנים בכלא".

גם ב"יו-אס-איי טודיי" הפליגו בסופרלטיבים על "התיק שהדהים את האומה" ועל "האישומים החמורים אי פעם נגד פוליטיקאי בכיר". עם זאת, ברוב הדיווחים מזכירים הכתבים ש"בישראל הנשיאות היא משרה טקסית בעיקרה", וקצב למעשה לא היה מנהיג מדינה. ברשת פוקס הזכירו כי קצב "טען שהוא לא זכה ליחס הוגן בגלל מוצאו הספרדי".

באירן דיווחו על הרשעתו של יליד המדינה

כלי התקשורת הערבים מדווחים אף ביתר הרחבה על הפרשה. רשתות הטלוויזיה הגדולות, כגון "אל-ג'זירה", סיקרו את החלטת בית המשפט ופרסמו זאת בהרחבה בטלוויזיה ובאתרי האינטרנט. הידיעה "קצב הורשע באונס והטרדה מינית" תפסה את הכותרת הראשית באתר האיטרנט של הרשת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כותרת ראשית באתר של "אל-ג'זירה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם כלי התקשורת במצרים, בלבנון, בירדן, באיחוד האמירויות ובערב הסעודית דיווחו בהרחבה, אולם את הכותרות הבולטות ביותר תפסה הפרשה באתרי החדשות ברשות הפלסטינית. אלו דיווחו בהרחבה על פרטי הפרשה, ובהן א' מבית הנשיא, א' ממשרד התיירות ויתר המעורבים. רוב הדיווחים שומרים על הסגנון היבש יחסית, מלבד האתר "פאל-טיימס" המזוהה עם חמאס, שהעניק לדיווח את הכותרת "ישות הבושה".

גם אתר החדשות האירני בשפה האנגלית "פרס טי-וי" דיווח על הרשעתו של קצב, יליד המדינה. "בית המשפט בתל אביב הרשיע את הנשיא לשעבר קצב בשתי עבירות אונס ובעבירה של הטרדה מינית. משמעות הרשעתו היא שקצב ייכנס לפחות לארבע שנים לכלא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מחוץ לבית המשפט באתר "אל-ג'זירה" באנגלית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully