וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב לא יזכה לרחמים ביום הדין

עו"ד אבי חימי

30.12.2010 / 12:20

משה קצב לא השכיל להבין שהיועץ המשפטי לממשלה הושיט לו חבל הצלה, ולא תלייה, כאשר הסכים עמו על הסדר טיעון מקל. עו"ד אבי חימי חושב שקצב לא יצליח להימלט מעונש חמור מאוד

יום עצוב היום להיסטוריה הישראלית שרשמה הרשעה בעבירות מין חמורות לנשיא המדינה לשעבר, משה קצב. בית המשפט המחוזי אמר את דברו, פה אחד ובאופן נחרץ, והביא לסיומה של הפרשה העגומה הזו שהעסיקה את כולנו במשך כארבע וחצי שנים.

"חבל התלייה שלי הוא חבל ההצלה של מזוז", אמר קצב בנאומו המפורסם ערב הגשת כתב האישום נגדו, אך הכרעת בית המשפט מהיום נטלה את העוקץ מדבריו. מה שקצב לא השכיל להבין הוא שהיועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, הושיט לו חבל הצלה, ולא תלייה, כאשר הגיע עמו להסדר טיעון מקל. מזוז צדק: היה עדיף לכולם אם קצב היה מממש את הסדר הטיעון; הוא היה מורשע בעבירה פעוטה יחסית והיה נגזר עליו מאסר על תנאי בלבד. היום הורשע קצב בשני מעשי אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשים מגונים, הטרדות מיניות ושיבוש מהלכי משפט, שבוצעו כנגד 3 מתלוננות, כך שצפוי להיגזר עליו עונש מאסר ממושך.

כולנו צריכים לבקש סליחה ממזוז

מני מזוז לטעמי הוא הגיבור האמיתי של פרשה זו שהשכיל להבין מחד יש עבריין מין ומהצד השני ראה למולו את השבר הגדול שהרשעתו של קצב תביא למדינת ישראל ואזרחיה. מזוז, בניגוד לקצב, הבין שכאשר דמות ממלכתית כנשיא מדינה, נחשדת בביצוע עבירות שנמצא להן בסיס ראייתי, שאינן קשורות למילוי תפקידו, ראוי שירד מהבמה הציבורית, יסתגר בביתו עד קץ ימיו, יאבד את ההטבות המפליגות להן הוא זכאי ובכך, המדינה "תוותר" על ההליך המשפטי המלא נגדו אך מנגד לא ידבק אות קלון בציבור. כולנו צריכים לבקש סליחה ממזוז. בית המשפט מכריע בראיות אך ליועמ"ש יש זכות וחובה לשקול שיקולים רחבים יותר ולכן הסדר הטיעון שהוצע לקצב בזמנו, על אף שוויתר על אישומים בעבירות מין חמורות, איזן נכונה בין כל האינטרסים.

למרות שהכרעת בית המשפט המחוזי הביאה פרשה זו לקו ביניים, עוד דרך ארוכה יש לעבור בטרם תבוא הפרשה לקיצה. אחרי שלב הטיעונים לעונש, צפוי להיגזר עונשו של קצב. בצדה של עבירת האונס קבוע עונש של 16 שנות מאסר, אשר לא יפחת מארבע שנות מאסר. ואולם, בעת ביצוע העבירות בהן הורשע קצב, עדיין לא היה קבוע עונש המינימום, לכן הוא לא יחול על קצב. עם זאת, נראה שלא יהיה בכך די למלט את קצב מענישה חמורה, בהתחשב בכך שהורשע בשני מעשי אונס ובעבירות נוספות אשר בצידן עונש מקסימלי של 3 שנות מאסר. כמו כן, יש לשער כי תפקידו הרם של קצב יעמוד לחובתו ולא לזכותו, ולאור אי נטילת אחריות מצדו על מעשיו, קשה להאמין שיזכה לרחמים ביום הדין.

לאחר מכן יבוא גם יבוא שלב הערעור שמן הסתם יארך גם הוא זמן, אך משבית המשפט המחוזי הרשיע את קצב בשורה של עבירות, והכריע את דינו על יסוד ממצאי מהימנות, קשה להעלות על הדעת שבית המשפט העליון יהפוך את כל ההכרעה על פיה ולכן מדובר רק בעניין של זמן עד שנשיא המדינה לשעבר יתחיל לרצות את עונשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully