וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הרשעת קצב: "יום עצוב למדינה"

30.12.2010 / 11:45

ראש הממשלה התייחס להרשעת הנשיא לשעבר באונס ואמר כי "ביהמ"ש העביר מסר על השיוויון בפני החוק". ביניש: "פסק דין שאי אפשר להתעלם ממנו". ח"כ אלדד: "להפסיק מתן זכויות היתר לקצב"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"זהו יום עצוב למדינת ישראל ולתושביה", כך אמר הבוקר (חמישי), ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתייחסותו להרשעתו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, בעבירות של אונס, מעשים מגונים, הטרדה מינית ושיבוש הליכי משפט. נתניהו הוסיף כי "בית המשפט העביר היום שני מסרים חדים וברורים: על השוויון של כל אחד ואחת בפני החוק ועל זכותה המלאה של כל אישה על גופה".

נשיאת בית משפט העליון, דורית ביניש, התייחסה אף היא להכרעת השופטים אומר כי "הכרעת הדין ממחישה את ערך השיוויון בפני החוק ואת שבועת השופטים לא להטות משפט ולא להכיר פנים". ביניש נשאה דברים בטקס השבעת שופטים שהתקיים בבית הנשיא בירושלים, והוסיפה כי "מדובר בפסק דין שאי אפשר להתעלם ממנו".

גם שר המשפטים, יעקב נאמן, שנשא דברים בטקס, התייחס להרשעת קצב ואמר כי "היום אנו נמצאים ביום קשה. יחד עם זאת, יסוד חשוב של המשפט בישראל, לא לשאת פנים ולא להטות משפט, נשמר".

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס אף הוא להרשעתו של קצב, אך עשה זאת בעקיפין. בדברים שנשא בטקס אמר פרס, כי "אין שתי מדינות ישראל, יש רק מדינת ישראל אחת. אין שתי מערכות שיפוט בישראל, יש רק מערכת משפט אחת. אין שני סוגי אזרחים בישראל, יש רק סוג אחד של אזרחים. ששווה בפני החוק".

לבני: "זה לא נשים נגד גברים"

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, נשאה אף היא התייחסה להרשעת הנשיא לשעבר. בכנס שנערך במרכז האוניברסיטאי באריאל, אמרה לבני כי "יום שבו נבחר ציבור מורשע בעבירות אונס הוא לא יום פשוט למדינת ישראל. החלטת בית המשפט מעבירה מסר ברור ביחס לנבחרי הציבור בישראל אך חשוב מכך היא מעבירה מסר לקורבנות - בזמן האחרון החלה להיות תחושה שזה נשים נגד גברים - זה לא. זה עניין בין קורבנות לאלה שמנצלים אותן, מטרידים אותן, אונסים אותן, מנצלים את חולשתן. המסר שיוצא מבית המשפט היום יחזק את החברה הישראלית - הוא לא פשוט וודאי שאין בצידו שמחה לאף אחד. המסר הזה צריך לחזק את החלקים החלשים בחברה הישראלית - גם נשים וגם כל מי שמוצא עצמו קורבן לעבירה".

שר הביטחון, אהוד ברק אמר כי "זהו יום קשה ועצוב למדינת ישראל, יום שבו נשיאה לשעבר מורשע בעבירות כל כך חמורות. יחד עם זאת, זה גם יום שבו מערכת המשפט שלנו הוכיחה שוב כי כולם שווים בפני החוק. מערכת המשפט היא מקור עוצמה עיקרי של הדמוקרטיה הישראלית".

ח"כ אורית זוארץ (קדימה), יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים בכנסת, קבעה כי "הצדק נעשה, זהו מסר ברור ומעודד למתלוננות ולנפגעות תקיפה מינית, לכו להתלונן. לא יעזרו ציי עורכי הדין, היחצ"נים, השררה והכסף, לא ניתן לברוח מאשמה רובצת של אונס ותקיפות מיניות. זהו גם היום בו צריכים נבחרי הציבור והמקורבים לעשות חשבון נפש ולהכות על חטא השתיקה. מי שידע ושתק כמוהו כשותף לפשע".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), אמרה כי "הכרעת הדין במשפט קצב זה יום קשה למדינת ישראל, אך יש בה גם בשורה כי אין בכוחה של שררה למנוע הגנה מנשים שנפגעו על ידי אנשים במשרות בכירות. תדע כל אישה כי החוק בישראל מגן עליה מפני עבריינים ללא משוא פנים".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי), קרא לקחת מקצב את הזכויות שניתנות לו לאור העובדה שהיה נשיא. "אין לקבל מצב שבו נשיא מדינה שהורשע בעבירות מין חמורות ימשיך ליהנות מזכויות הניתנות לנשיאים לשעבר, כמו לשכה ודברים דומים", אמר אלדד. "אם יהיה צורך בשינוי חקיקה כדי לקבוע מה שקובע השכל הישר, תצא הכנסת ותקבל חוק בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully