וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות וול סטריט המשיכו בראלי של סוף השנה

נמרוד הלפרן

29.12.2010 / 23:15

עליות חדות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב בעקבות מכרז מוצלח; התשואה נפלה לרמה של 3.34%. נובל אנרג'י עלתה ב-2.5% על רקע תוצאות לוויתן

בורסות וול סטריט המשיכו בראלי של סוף השנה. מדד דאו ג’ונס עלה ב-0.1% לרמה של 11,585 נקודות ונסגר בשיא של 28 חודשים; מדד S&P 500 עלה זה היום השלישי ברציפות והוסיף 0.1% לרמה של 1,259 נקודות. מדד S&P 500, אשר עלה ב-13% מתחילת השנה, נמצא בדרכו לעלייה החדה ביותר שרשם בחודש דצמבר מאז שנת 1991; מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% לרמה של 2,666 נקודות.

שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב רשם עליות חדות, והתשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים ירדה ב-0.15% לרמה של 3.34%. העליות בשוק האג"ח הממשלתית נרשמו על רקע המכרז האחרון של השנה של אג"ח ממשלתיות אמריקאיות. המכרז שערך משרד האוצר האמריקאי ביום רביעי, במסגרתו מכר אג"ח ממשלתיות לשבע שנים שבהיקף של 29 מיליארד דולר, משך תשואה של 2.83% - הגבוהה ביותר מאז חודש אפריל, אך מעט פחות מהציפיות לתשואה של 2.86%. בנקים מרכזיים זרים רכשו 64% מהאג"ח שהועמדו למכירה - השיעור הגבוה ביותר מאז יוני 2009 והרבה מעל לממוצע של כ-50% בחמישה המכרזים המקבילים האחרונים.

נשיא ארה"ב ברק אובמה ממשיך במאמציו לשפר את היחסים בינו לבין הקהילה העסקית. "נתנו לו כסף, והוא התחיל לקרוא לנו אנשים רעים", "הוא גרם לכולם לשנוא אותנו", "מדובר בחבורה של אקדמאים שמאלנים" - כך אמרו בכירים בבנקים, חברות השקעה פרטיות וקרנות בוול סטריט לאתר החדשות האמריקאי פוליטיקו, שדיווח היום על העוינות החזקה מתמיד כלפי נשיא ארה"ב ברק אובמה בקרב חברות הפיננסים. אובמה אמנם נפגש החודש עם המנכ"לים של 20 חברות אמריקאיות גדולות, ביניהן גוגל, וול מארט ויבמ, אף לא נציג אחד מבין ששת הבנקים הגדולים בארה"ב לא הגיע לפגישה.

מדד ביטחון הצרכנים שפורסם אתמול בארה"ב נפל באופן בלתי צפוי בחודש דצמבר, בעקבות חששותיהם הגוברים של הצרכנים מפני העיכוב בהתאוששותו של שוק העבודה ולמרות עלייה חדה במכירות בעונת החגים - כך דיווחה חברת המחקר קונפרנס בורד. המדד ירד לרמה של 52.5 נקודות בדצמבר, מתחת לתחזיות הכלכלנים שצפו כי יעלה לרמה של 56.9, ולעומת רמה של 54.3 בנובמבר. מדד ציפיות הצרכנים נפל לרמה של 71.9 בדצמבר, לעומת 73.6 בנובמבר, בעוד שהמדד הבודק את תחושות הצרכנים כלפי המצב הנוכחי של כלכלת ארה"ב ירד לרמה של 23.5 לעומת 25.4.

עוד בחזית המקרו בארה"ב אתמול: מכירות החגים של הקמעוניות בארה"ב ב-2010 זינקו ב-5.5%, העלייה החדה ביותר זה חמש שנים, והסתכמו ב-584 מיליארד דולר לתקופה שבין ה-5 בנובמבר ל-24 בדצמבר, כך מסרה ספנדינג-פולס של מאסטרקארד, שעוקבת אחר מכירות הקמעונות. בשנה שעברה נרשמה עלייה של 4.1%. העלייה במכירות הקמעוניות מובילה את מניות הרשתות הקמעוניות בוול סטריט לעליות.

אמש גם פורסמו נתונים מפתיעים לרעה בשוק הדיור האמריקאי. מדד סטנדרד אנד פור'ס/קייס-שילר למחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב ירד בחודש אוקטובר בשיעור חד מהצפוי, סימן נוסף לכך ששוק הדיור האמריקאי ממאן להתאושש. המדד ירד באוקטובר ב-1% לעומת ספטמבר. לעומת אוקטובר 2009, רשם המדד גם כן ירידה של 1%. אנליסטים צפו כי המדד יצביע על ירידה שנתית של 0.2% בלבד במחירי הבתים.

מניות חברות בארה"ב

חברת נובל אנרג'י, השותפה בקידוח לויתן (40%), נסחרה על רקע הודעת השותפות על תוצאות הקידוח. "במסגרת הקידוח נתגלו בשכבת המטרה בלויתן חולות מאגר באיכות טובה מאוד, המכילות גז טבעי, בעובי כולל של לפחות 67 מטר במספר שכבות שונות. המידע שנתקבל מהקידוח מאשר את הערכותיה של המפעילה טרום הקידוח בדבר טווח המשאבים המשוער לפיו ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של משאבי הגז הטבעי הניתנים להפקה בשדה לויתן מוערכים בכ-16 TCF", נכתב בהודעת השותפות.

המסחר במניות החברות המחזיקות בלויתן - דלק קידוחים, אבנר ורציו - הופסק בבורסת תל אביב בשעות הצהרים. לפני הפסקת המסחר קפצו מניות השותפות בכ-5% במחזורים גבוהים.

חברת RIM לא האמינה שמכשיר האייפון המקורי יעמוד בהבטחותיה של אפל ויהיה מסוגל לבצע את אשר טענה - כך חשף בסוף השבוע עובד לשעבר של יצרנית הבלקברי הקנדית. לפי הדיווח, בישיבת של בכירי החברה שהתקיימה בינואר 2007, מספר ימים לאחר הצגת האייפון על ידי סטיב ג'ובס בכנס מקוורלד, טענו חברי ההנהלה שאפל משקרת לגבי יכולות המכשיר, בעיקר לאור יכולות הסוללה שלו.

מרק הרד, המנכ"ל לשעבר של ענקית המחשוב האמריקאית HP וכיום נשיא משותף בחברת אורקל (-0.22% , 31.5), ביקש להתערב בתביעה של בעלי מניות בדלוור במטרה לנסות ולמנוע פרסום מכתב פרטי שקשור לעזיבתו את HP.

AIG, ענקית הביטוח שחולצה על ידי הממשל האמריקאי ב-2008 ומאז התקשתה להפחית את חובותיה, רשמה זינוק מפתיע במנייתה בשנת 2010. למרות קשייה של החברה, זינקה מניית AIG מאז תחילת השנה ב-97%, 42% מתוכם בחודש דצמבר לבדו.

חברת ביטוח הרכב והבתים האמריקאית אולסטייט הגישה היום תביעה נגד בנק אוף אמריקה וחטיבת המשכנתאות שלו קאנטריווייד, בטענה כי הבנק מכר לה אג"ח מגובות משכנתאות בסך 700 מיליון דולר מבלי לציין את הסיכונים הכרוכים בניירות הערך.

ישראליות בוול סטריט ודואליות

אלביט הדמיה נסחרת על רקע עסקה עם חברת CHARTER HALL האוסטרלית לרכישת 7 מרכזים מסחריים מניבים בארה"ב תמורת 75 מיליון דולר.

אמש פורסם כי חברת טאואר גייסה 8 מיליון דולר, תמורת הקצאה כ-6 מיליון מניות לקרן יורקוויל במחיר של 1.33 דולר למניה. המחיר משקף דיסקאונט של 2% על מחיר הפתיחה של המניה במסחר בוול סטריט. במהלך 9 החודשים הראשונים של 2010 השקיעה יורקוויל בטאואר סכום מצטבר של כ-47 מיליון דולר.

אלביט מערכות זכתה בחוזה המשך לאספקת מערכות אימון ותחקור קרבות אוויר "אהוד" (EHUD) לשימוש חיל אוויר של מדינה באסיה בהיקף של 18.2 מיליון דולר. המערכות החדשות יסופקו במהלך 2011-2012 ויאפשרו תיאום מלא מול מערכת האימון, כולל מערכת נייחת ומערכת ניידת המאפשרות אימון רשתי מוטס בזמן אמת, שנרכשה בעבר ואשר צברה ניסיון מבצעי במדינה זו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully