וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארבע שנים: הגיע שלב ההכרעה במשפט קצב

גלעד גרוסמן

30.12.2010 / 6:03

לאחר ארבע שנים, תינתן הבוקר ההכרעה במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב. האם האזרח מספר 1 לשעבר הוא עבריין מין או חף מפשע?

אחת הפרשות המשפטיות הדרמטיות והפתלתלות שידעה ישראל תגיע היום בבוקר (חמישי) לשיאה, כאשר השופטים במשפטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, יקריאו את הכרעת הדין במשפטו, ויודיעו לקצב, ולציבור כולו, האם הנשיא השמיני של מדינת ישראל הוא עבריין מין, או האם ייצא זכאי מבית המשפט.

"פרשת קצב" נחשפה ביולי 2006, עם פרסום של העיתונאי אמנון אברמוביץ' בחדשות ערוץ 2 על כך שקצב, אז עדין נשיא, נפגש עם היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, והודיע לו כי עובדת שלו לשעבר, מי שזכתה לכינוי א' מבית הנשיא, מנסה לסחוט אותו בטענה שתקף אותה מינית.

הפרשה עברה שורה ארוכה של גלגולים. זמן קצר לאחר שקצב התלונן, הוא מצא עצמו לפתע כחשוד. בתחילה קבעה המשטרה כי יש תשתית ראייתית להעמיד אותו לדין על עבירות מין שביצע בחמש נשים. טיוטת כתב האישום שגובשה בפרקליטות כללה את האונס בא' ממשרד התיירות וכן בעילה אסורה של א' מבית הנשיא. הסכם הטיעון, ממנו חזר קצב, כלל הודאה בביצוע מעשה מגונה שלא בהסכמה ובהטרדה מינית.

לאחר שקצב חזר בו מהסדר הטיעון, הוגש נגדו כתב אישום שכלל אישומים בשני מקרי אונס של א' ממשרד התיירות שהתרחשו לכאורה ב-1998. אונס אחד בלשכתו בתל אביב, ואונס נוסף בחדרו במלון פלאזה בירושלים. כמו כן, הוא נאשם בהטרדה מינית של ה' מבית הנשיא. בכתב האישום נטען, כי במשך חצי השנה שבה עבדה בלשכת הנשיא ב-2003, נהג קצב לחבק אותה חיבוקים ממושכים, תוך שהוא מצמיד אותה לגופו, גם לאחר שביקשה ממנו להפסיק.

האישום השלישי מתייחס אל ל' ממשרד הנשיא, שאליה, כך נטען, נהג להשמיע הערות אישיות שהתמקדו במיניותה. בנוסף, הוא חיבק אותה תוך שהוא מצמיד את גופו לגופה ומטה את ראשו לכיוון צווארה, כמי שמבקש להריח אותה. כמו כן, הנשיא לשעבר נאשם שניסה להשפיע על ל' שתאם עמו את עדותה.

"קרב על החיים שלו"

לכל אורך הפרשה טען קצב שהוא חף מפשע. מקורביו מספרים כי הוא נמצא במתח עצום לקראת הכרעת הדין. "המשפט הזה ליווה אותו יום יום, רגע רגע, לילה לילה. זה היה קרב על החיים שלו", סיפר אחד המקורבים. "זאת אחת התקופות הקשות בחייו", סיפר מקורב נוסף.

בתקופה האחרונה, סיפרו בסביבתו של קצב, הוא חש שישנם ניסיונות בתקשורת להשפיע ברגע האחרון על השופטים. "בימים האחרונים ישנם פרסומים שקוראים להרשיע אותו בכל מחיר, הוא מרגיש ששוב התקשורת נגדו", אמרו המקורבים. "הוא חש ששופטים אותו לא על פי דיני ראיות, אלא על פי דיני כיכרות. התקווה היחידה היא שבית המשפט יצליח להתנער מכל הקריאות נגדו, ושהשופטים יכריעו את דינו באופן ענייני".

עו"ד ציון אמיר, שמייצג את הנשיא לשעבר יחד עם עורכי הדין אביגדור פלדמן ואבי לביא, אמר אמש לוואלה! חדשות כי "מדובר במאבק משפטי שנמשך כמה שנים, והגיע הרגע הדרמטי של שימוע הכרעת הדין. יש דריכות וצפיה, וכולנו תקווה ואמונה שזה יגמר כמו שצריך – בזיכוי". הוא הוסיף: "קצב טוען מהרגע הראשון שהוא חף מכל אשם, וניהלנו את המשפט כמיטב יכולתנו בכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר. אנחנו מאמינים שזה צריך להתסיים בזיכוי ושזה מה שיקרה מחר".

עו"ד אמיר מתח אף הוא ביקורת על הפרסומים בתקשורת בתקופה האחרונה נגד קצב. "יש כאן ניסיון ברור של גורמים בתקשורת ומחוצה לה להשפיע על תוצאות המשפט, וזה פוגע בתחושה של עשיית משפט צדק. ככה לא עושים משפט וככה לא שומרים על זכויות יסוד של נאשם. אנחנו עדים ללינץ' תקשורתי שמנסה להלך אימים על בית המשפט".

(עדכון ראשון: 29.12.2010, 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully