וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיבוש הלימודים ע"י השלטון המקומי אינו חוקי"

29.12.2010 / 23:13

כוונת מרכז השלטון המקומי לשבש את הלימודים ביום ראשון הקרוב מנוגדת לקביעת בג"ץ משביתה קודמת, כך טוענת יו"ר ארגון ההורים הארצי. בשלטון המקומי לא מכחישים: הממשלה אחראית

השיבושים שמתוכננים במערכות החינוך בשלטון המקומי ביום ראשון הקרוב עומדים בסתירה מוחלטת לפסיקת בג"ץ שניתנה בנושא במהלך השביתה הקודמת של השלטון המקומי. כך טוענת היום (רביעי) יו"ר הנהגת ארגון ההורים הארצי, אתי בנימין.

בהחלטה מחודש נובמבר בשנה שעברה, קבע בג"ץ בהרכב של שלושה שופטים כי "אין לפגוע בתלמידים במסגרת צעדי המחאה נגד מדיניות ממשלת ישראל". בנימין עתרה אז לבג"ץ במטרה למנוע את הפגיעה האפשרית בתלמידים ובהורים במסגרת שביתה שקיים אז מרכז השלטון המקומי, והרכב השופטים קיבל את דרישתה והורה להימנע מהמהלך.

נוכח האיום הנוכחי לגרום לשיבושים, פנתה הבוקר בנימין למשרד החינוך ולשלטון מקומי במכתב זועם וקראה "להניח לילדינו ולא להשתמש בהם לצורך המאבק על אף היותו מוצדק". הנהגת ההורים הארצית הודיעה שכל בתי הספר יהיו פתוחים והלימודים יתקיימו כסדרם. ההנהגה קראה להורים להתגייס ולסייע במידת הצורך לקיום שגרת לימודים.

מרכז השלטון המקומי לא הכחיש את הסתירה לקביעת בג"ץ ומסר כי "האחראי על מערכת החינוך הוא משרד החינוך ועליו למצוא הדרך להפעיל המערכת ללא עובדינו. הממשלה שחקה וקיצצה בשנים האחרונות את תקציבי החינוך בשיעור מצטבר של כ-600 מיליון שקלים. כמו כן, היא שחקה בהדרגה את התקציבים המופנים לתחום הרווחה ולשירותים ממלכתיים רבים נוספים, והטילה את ההוצאות הללו על הרשויות המקומיות. ראשי הערים מחויבים לזעוק את זעקת התושבים ולא יסכימו לייקר את הארנונה או להגדיל את תשלומי ההורים כדי למלא את מקומה של המדינה בתחום החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully