וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור תנאי המורים: "יום חשוב לקידום מעמדם"

29.12.2010 / 20:04

במסיבת עיתונאים לאחר החתימה על הסכם להעלאת שכרם של המורים בבתיה"ס התיכוניים בירכו כולם על המוגמר. רן ארז: "תרשמו את התאריך, מדובר ביום היסטורי"

"מורים שלא ירצו להצטרף למתווה החינוך החדש, יוכלו לעשות זאת ועדיין לקבל תוספת קטנה לשכר", כך הסביר הערב (רביעי) יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, לאחר החתימה על "מתווה עוז לתמורה" שהוסכם בין ארגון המורים למשרדי החינוך והאוצר העוסק בשיפור תנאי העסקתם של מורים בבתי הספר התיכוניים.

המורים שיבחרו להצטרף להסכם, יתחייבו ללמד 40 שעות שבועיות (במקום 26 הנהוגות כיום) ויקבלו תוספת של 50% לשכרם. התוספת תורכב מ-42% שיסופקו על ידי המדינה, 6% מההסתדרות ו-2% בגין שחיקה בשכר, שיסופקו למורים במהלך השנים הקרובות. מורים שישארו מחוץ להסכם יהנו מהתוספת הניתנת על ידי ההסתדרות בלבד.

"אני קורא לציבור לרשום את התאריך הזה", אמר ארז במסיבת העיתונאים שהתקיימה הערב במעמד שר החינוך גדעון סער, "מדובר ביום היסטורי וציון דרך בתום עבודה ארוכה ומשותפת עם משרדי הממשלה, שבסופו הצלחנו לקדם את מעמדו של המורה". גם ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה) שנכחה באירוע בירכה על ההסכם ואמרה כי המתווה "חשוב ביותר לקידום המורים בישראל ושיפור החינוך. יש לשבח את שר החינוך, משרד האוצר ורן ארז על שהשכילו להגיע להסכמה ושמו קץ למצב הבלתי נסבל של פיצול בין שני ארגוני המורים".

שר החינוך, גדעון סער אמר במסיבת העיתונאים: "אני חש כבוד לעובדי ההוראה בישראל, אשר משקיעים את נשמתם במערכה על עתיד ישראל. אני חש כבוד על העבודה הקשה והסיזיפית שהם עושים. אני מאמין שיכולה להיות לנו אחת ממערכות החינוך הטובות בעולם, זה דורש נחישות ועקביות, ומאבק על המשאבים".

"צעד נוסף לביסוס מעמדם של המורים בישראל ולשיפור איכותם"

ראש המכון למחשבה חינוכית במכללת סמינר הקיבוצים ובנה של שרת החינוך לשעבר שולמית אלוני, פרופסור נמרוד אלוני, בירך על החתימה גם כן. "מדובר בצעד נוסף לביסוס מעמדם של המורים בישראל ולשיפור איכותם. כפי שנכתב בדו"ח מקינזי הבינלאומי, 'איכות בית הספר לא יכלה לעלות על איכות המורים שמלמדים בו' ולכן האתגר של השבחת כוח ההוראה בישראל הוא בעל משמעות מכרעת לשיפור מערכת החינוך", אמר אלוני, "זהו הישג גדול של שר החינוך ושל מנכ"ל משרד החינוך, אשר הצליחו להביא את ארגון המורים לאמץ דפוס דומה של עבודה ותגמול לזה שכבר הושג בעבר על ידי הסתדרות המורים במסגרת תוכנית 'אופק חדש'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully