וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל השביתה: הרמטכ"ל לא יערוך שימוע לפארס

29.12.2010 / 17:38

תא"ל עימאד פארס, שהודח מצה"ל על ידי הרמטכ"ל לאחר ששיקר בתחקיר, עשוי לעמוד בהליך שימוע מול הרמטכ"ל הבא. הדיון בעתירתו של הקצין המודח נדחה בגלל שביתת הפרקליטים

פרשת הדחתו של תת אלוף עימאד פארס מצה"ל מסרבת להסתיים, וייתכן שעוד תגיע לשולחנו של הרמטכ"ל הבא, יואב גלנט. בית משפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר (רביעי) פעם נוספת את הדיון בעתירתו של פארס נגד הדחתו ואת דרישתו לקיים שימוע משמעתי בפני הרמטכ"ל, זאת לאחר שתשובת המדינה בעניינו לא הגיעה בשל שביתת הפרקליטים.

הדיון הבא, במידה והשביתה תסתיים עד אז, נקבע לסוף חודש ינואר. משמעות הדבר היא כי במידה ועתירתו של פארס תתקבל, מי שייקבע את עתידו בצבא הוא הרמטכ"ל הבא יואב גלנט ולא גבי אשכנזי, שהדיח את תא"ל פארס בפועל.

האוגדונר הודח מצה"ל על ידי הרמטכ"ל בעקבות האישור שנתן לאשתו לנהוג ברכב הליסינג אותו קיבל מהצבא, וזאת בניגוד להנחיות, ולאחר מכן שיקר בנוגע לכך. בעת שאשתו נהגה, הרכב היה מעורב בתאונה קלה, ופארס דיווח כי היה ברכב בזמן התאונה למרות שלא כך היה. בעקבות גילוי פרטי המקרה, החליט אשכנזי להדיחו מצה"ל בגין אי אמירת אמת. פארס הגיש עתירה לבג"ץ באמצעות עורך דינו אבי עמירם בטענה כי הליך הדחתו לא היה חוקי, בין היתר בשל העובדה שלא נעשה לו שימוע. כמו כן, הוא טען שההחלטה להדיחו לא היתה מידתית ביחס לעבירה אותה ביצע.

מלכתחילה דרש פארס שייערך לו שימוע בפני אשכנזי, שכן זה גיבש את עמדתו בנושא. כעת נראה כי בשל שביתת הפרקליטים, ייתכן וההחלטה תגיע בסופו של דבר דווקא לשולחנו של גלנט, שיכול להפוך את החלטת אשכנזי ולהשאיר את פארס בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully