וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב הורשע: אנס, הטריד וביצע מעשים מגונים

30.12.2010 / 10:06

הנשיא השמיני של ישראל הורשע בביהמ"ש המחוזי בת"א בעבירות של אונס, מעשים מגונים והטרדה מינית של נשים שעבדו תחת מרותו כשכיהן כשר התיירות וכנשיא המדינה

ארבע שנים לאחר שנחשפה "פרשת קצב", קבע הבוקר (חמישי) בית המשפט המחוזי בתל אביב כי נשיאה השמיני של מדינת ישראל הוא אנס. השופטים הרשיעו את משה קצב בשני מקרי אונס, בשני מקרים של מעשה מגונה, בהטרדה מינית ובשיבוש הליכי משפט.

השופטים, ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח, הרשיעו את קצב בכך שבאפריל 1998, כשלושה חודשים לאחר שהחלה לעבוד כמנהלת לשכתו בעת שכיהן כשר התיירות, ביקר קצב בדירתה של המתלוננת א' ובמהלך הביקור נצמד אליה ואחז לה בחזה, בניגוד להסכמתה. לאחר שהבהירה לו כי אינה מעוניינת לקיים עמו יחסי מין, עזב את המקום. בהמשך אותו החודש, כאשר השניים נכחו באירוע בתל אביב, ביקש ממנה קצב שתתלווה אליו ללשכתו בעיר מכיוון שלדבריו "שכח שם דבר מה". כאשר השניים הגיעו ללשכה, התיישב קצב ליד א' והחל לגעת לה בחזה. הוא ניסה להפשיט אותה, אולם היא התנגדה. לבסוף הצליח קצב להסיר את מכנסיה של א' ואנס אותה, למרות נסיונותיה להדוף אותו.

"דחינו את גרסת הנאשם וקיבלנו לחלוטין את גרסת א'", כך אמר אב בית הדין השופט ג'ורג' קרא אמר במהלך הכרעת הדין במשפט. לדבריו, "טענות האליבי של קצב הופרכו. אם מישהו דיבר בשני קולות זה הנאשם. הזמן שחלף הביא ראיות חדשות שתומכות בא' ממשרד התיירות, אנו מקבלים את עדותה של טיפין טיפין". עוד אמר קרא, כי "היעדר ההסכמה הוכח גם הוכח". השופט התייחס גם ל"מכתבי האהבה" שכתבה לכאורה א' לנשיא. לדבריו, "בעינינו אלו רישומים מניפולטיביים, אין בהם להעיד דבר וחצי דבר על יחסה של א' לנאשם".

כחודשיים לאחר מכן ביקש קצב מא' שתפגש אתו במלון פלאזה בירושלים, שם התאכסן, כי שיוכל לעבור איתה על חומרים הקשורים לעבודת המשרד בלובי של בית המלון. זמן קצר לפני שהגיעה למקום, קצב התקשר אליה וביקש ממנה לעלות לחדר מכיוון ש"לא סיים להתארגן". עם כניסתה לחדר, התיישבה על קצה המיטה, ואז הדף אותה קצב ואנס אותה, תוך שהוא אומר לה "תירגעי, את תהני". בתקופה שלאחר מכן, ולאחר שהבחין כי א' מסתייגת ממנו ואינה נענית לחיזוריו, הוא החל להתנכל לה וליטול ממנה סמכויות מקצועיות במשרד. א' אף פוטרה מעבודתה בפברואר 1999, בעקבות העימותים בינה לבין קצב.

כמו כן, קצב הורשע בכך שהטריד מינית את ה', מי שהיתה מנהלת לשכתו במשך כחצי שנה בשנת 2003, בעת שכיהן כנשיא המדינה. קצב נהג לחבק אותה חיבוקים ממושכים, תוך שהוא מצמיד אותה לגופו, גם לאחר שביקשה ממנו להפסיק. בנוסף, הוא הורשע בביצוע מעשה מגונה ובטרדתה המינית של ל', עובדת נוספת במשכן הנשיא. בשנת 2005, היתה ל' אחראית על חגיגות יום הולדתו ה-60 של קצב. במהלך פגישותיהם הוא נהג להעיר לה הערות אישיות שהתמקדו במיניותה.

בנוסף, ביום שבו נערכה מסיבת יום הולדתו, הוא חיבק אותה תוך שהוא מצמיד את גופו לגופה ומטה את ראשו לכיוון צווארה, כמי שמבקש להריח אותה. ל' המופתעת עזבה את הלשכה נסערת ובוכה. מספר חודשים לאחר מכן, לאחר שהתפוצצה הפרשה, נחקרה ל' במשטרה אודות התקרית. מספר ימים לאחר שנחקרה לראשונה, זימן אותה קצב לשיחה, וניסה לתאם עמה עדויות. כמו כן, הוא ביקש ממנה לומר לחוקרים כי באותו יום נישק אותה לאות הוקרה על עבודתה ותו לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully