וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ודיסקין: המשך שביתת הפרקליטים - סכנה

יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

29.12.2010 / 16:07

שר הביטחון וראש השב"כ קראו, כל אחד בנפרד, להתקדמות במו"מ עם הפרקליטים. נשיאת העליון ביניש בדיון נגד השביתה: "ההרס נוראי, יש לשבת באינטנסיביות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יאיר דניאל)

שביתת הפרקליטים עדיין רחוקה מסיום, והיום (רביעי) הם קיבלו חיזוק ביטחוני לדרישותיהם. שר הביטחון אהוד ברק וראש השב"כ יובל דיסקין קראו, כל אחד בנפרד, לסיום השביתה ולהביא לפתרון המבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן בין האוצר ונציגי הפרקליטים השובתים.

ברק אמר היום בדיון בלשכתו בכנסת כי הוא "תומך בצורך לבחון בכובד ראש את תביעות הפרקליטים", ואילו דיסקין שיבח את הפרקיליטים על התנהלותם במהלך השביתה והביע חשש מהמשכה. בתוך כך, גם נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, מתחה ביקורת על המשך השביתה ועל דרך ניהול המשא ומתן על ידי המדינה.

שר הביטחון אמר כי "הפרקליטים עוסקים במשימה ייחודית בחשיבותה, לכן ראוי לבטא שתנאי העסקתם ישקפו מציאות זו ואת הכרת החברה בהם. המצב בו משוחררים עבריינים מסוכנים לרחובות בשל שביתת הפרקליטים, אינו נסבל וחייב להסתיים במהירות האפשרית".

"מדוע לא מנהלים מגעים עם הפרקליטים?"

ראש השב"כ הביע דאגה מהמשך השביתה ומהסיכון שלדבריו גלום בה "בתחום העבירות הביטחוניות ומיצוי הדין עם נאשמים בעבירות ריגול, בהיעדר ייצוג מטעם המדינה". בהודעה חריגה שהוציא דיסקין, הוא הביע הערכה לוועד הפרקליטים על כך ששלחו את נציגיהם לדיונים ביטחוניים בבתי משפט, אולם, כאמור הביע דאגה שהמשך השביתה תפגע בדיונים נוספים. "אני מבקש להביע את הערכתי לוועד על האחריות שהוא מגלה בתיקים רגישים, על ידי מתן היתר לפרקליטים להופיע ולייצג במהלך השביתה את עמדת המדינה ולמנוע בכך נזק ביטחוני משמעותי", אמר דיסקין.

בתוך כך, בדיון בבג"ץ בעתירות שהוגשו נגד העיצומים הפצירה נשיאת בית המשפט ביניש במשרד האוצר לקיים משא ומתן אינטנסיבי עם ארגון הפרקליטים בכדי להביא לסיום השביתה. ביניש אמרה לנציגי האוצר: "אתם לא מתייחסים לשאלה מדוע אתם לא מנהלים מגעים עם הפרקליטים. אני לא בטוחה שהפער גדול". בגלי צה"ל דווח, כי ביניש הוסיפה ואמרה כי "ההרס הוא נוראי, צריך לשבת ולדון בנושא באינטנסיביות".

ארגון פרקליטי המדינה הודיע הבוקר כי הוא שוקל להחריף "באופן קיצוני" את צעדי מחאתו. לדברי גורם בארגון, אם הצעדים ייצאו לפועל - "המדינה תרעד". בארגון הסבירו שהמתווה לסיום השביתה שמציע אתמול מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, מהווה צעד אחורנית לעומת ההצעות האחרות שכבר עלו על שולחן המשא ומתן בין הצדדים. "אנחנו מוכנים ללכת לבורר, אבל לא בתנאי פתיחה פחות טובים ממה שכבר סוכם עליהם בעבר", מסר ארגון הפרקליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully