וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתיה"ח הונחו להחליף בקבוקים עם ביספינול A

אריאל נוי

29.12.2010 / 15:09

משרד הבריאות הזהיר מפני השימוש בבקבוקים שעשויים מפוליקרבונט בשל חשש של חשיפת התינוקות לחומר ביספינול A, שעלול לפגוע במוח, והורה לבתי החולים שלא להשתמש בבקבוקים אלה

תינוקות הניזונים מבקבוקים העשויים מפוליקרבונט עלולים להיחשף לריכוזים נמוכים של החומר ביספינול A, כך הזהיר היום (רביעי) משרד הבריאות. המשרד הורה לבתי החולים להיערך לשימוש בבקבוקים חלופיים שאינם מכילים ביספנול A עד לחודש יולי בשנת 2011. על פי הודעת המשרד, מחקרים חדשים בחיות מעבדה העלו חששות לגבי השפעות של ביספינול A בריכוזים נמוכים על המוח, ההתנהגות והמערכת ההורמונאלית, במיוחד בקרב העובר המתפתח, תינוקות וילדים קטנים.

"על אף העובדה כי הערכות סיכונים שנעשו בארצות הברית ואירופה מראים כי רמות החשיפה בתינוקות אינה עלולה לגרום להשפעות שליליות, משרד הבריאות ממליץ, על פי עקרון הזהירות המונעת, לא להשתמש בבקבוקי תינוקות העשויים מפוליקרבנט, המכילים את הכימיקל ביספינול A", נכתב בהודעת משרד הבריאות.

במשרד הבהירו כי ההמלצה ניתנה כדי למזער את חשיפה של תינוקות לביספינול A ככל האפשר. במשרד הבריאות הורו גם להפסיק את השימוש בבקבוקים המכילים ביספנול A להזנת תינוקות ויילודים המאושפזים בבתי החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully