וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה נוסף של חיידק "ניו דלהי" התגלה בישראל

אריאל נוי

29.12.2010 / 14:20

בבית החולים "שערי צדק" בי-ם אושפזה חולה שנדבקה בחיידק העמיד לאנטיביוטיקה. בעקבות המקרה רועננו ההנחיות לבתי החולים. בתחילת השבוע התגלה המקרה הראשון

מקרה נוסף של חיידק מסוג "ניו דלהי", העמיד לאנטיביוטיקה, התגלה היום (רביעי) בחולה שאושפזה בבית החולים "שערי צדק" בירושלים. החולה הועברה בהמשך לבית החולים "ביקור חולים". בעקבות המקרה הודיעה היחידה הארצית למניעת זיהומים של משרד הבריאות, כי היא מרעננת את ההנחיות בנושא לכלל בתי החולים.

ממשרד הבריאות נמסר כי "הגורמים המקצועיים מניחים שמדובר בהדבקה מקומית. משרד הבריאות, יחד עם בתי החולים שערי צדק וביקור חולים, נערכים לבדוק את מי שהיה במגע עם החולה במהלך אשפוזה, כדי למנוע את התפשטות החיידק, שנתגלה הודות לערנות הצוות ב'שערי צדק'".

עוד נאמר בהודעת המשרד כי "נשאות החיידק אינה מהווה סיכון מידי לחלות במחלה. משיקולי זהירות מונעת וכדי למנוע התפשטות, הצוות הרפואי של משרד הבריאות ובתי החולים שערי צדק וביקור חולים, יאתרו ויבדקו אפשרות של נשאות במאושפזים ובצוות הרפואי שבא במגע אפשרי עם החולה. תתבצע פנייה יזומה למאושפזים הרלבנטיים".

ד"ר אפי הלפרין, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית חולים "ביקור חולים", אמר לוואלה! חדשות, כי "לפני 12 יום עברה אלינו חולה עם פגיעה מוחית מבית חולים 'שערי צדק'. התברר לנו שהיא נשאית של חיידק NDM, שהוא חיידק מעיים עמיד לרוב סוגי האנטיביוטיקה, והוא מכונה חיידק 'ניו דלהי'". לדבריו, "חשוב להדגיש שהיא לא חולה, אלא רק נשאית. חייבים לבודד אותה כדי למנוע הדבקה, ולכן היא כבר שבועיים בבידוד. אין עדות לכך שחולים אחרים נדבקו".

ביום ראשון התגלה מקרה ראשון מסוגו בישראל של חיידק העמיד לאנטיביוטיקה, אצל אישה שעברה תאונת דרכים בהודו. היא טופלה מספר ימים בבית חולים מקומי ולאחר מכן הועברה למרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, שם אובחן החיידק, מסוג "ניו דלהי מטלו-בטא-לקטמז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully