וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: מכתב הרבניות - חלק מגל גזעני שסוחף את הארץ

פנחס וולף ומוטי לוי

29.12.2010 / 14:15

שר הביטחון גינה את הרבניות שקראו לנשים יהודיות לא לצאת עם ערבים. לדבריו, קריאתן וכן מכתב הרבנים נגד השכרת דירות לגויים הם חלק מגל גזעני שמאיים לסחוף את ישראל למחוזות חשוכים

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק מתח בצהריים (רביעי) ביקורת חריפה בעקבות "מכתב הרבניות", במסגרתו קראו נשות רבנים לנשים יהודיות שלא לצאת עם "גויים" מחשש להתבוללות. בהודעה מטעמו של ברק נאמר: "מכתב הרבנים ומכתב הרבניות הם חלק מגל גזעני שמאיים לסחוף את החברה הישראלית למחוזות חשוכים ומסוכנים. מפלגת העבודה בראשותי פועלת לקירוב לבבות בין אזרחי ישראל, מכל הקבוצות, ברוח מגילת העצמאות".

במקביל, מעל 30 רבות רפורמיות חתמו על מכתב היוצא נגד מכתב הרבניות. הרבות פרסמו היום גילוי דעת, בו כתבו כי "הרבניות החותמות על המכתב חוטאות בחטא מרובע, חטא הגזענות, חטא של התנשאות מעליבה כלפי בנותינו, חטא השוביניזם וחטא הגלותיות".

גם התנועה הרפורמית נגד הרבניות

במכתב, עליו חתמו בין היתר יו"ר מועצת הרבנים המתקדמים בישראל, הרבה מאיה ליבוביץ', רכזת מועצת הרבנים המתקדמים בישראל, הרבה גליה סדן, כתבו הרבות כי "אנו, הרבות של התנועה ליהדות מתקדמת בישראל, מתנגדות לנישואין בין דתיים. אנו ועמיתינו הרבנים, לא נכהן בטקסי נישואין מסוג זה. יחד עם זאת אנו רואות בחיוב קשרים חברתיים ומקצועיים בינינו ובין בנותינו ו?בנ?ינו לבין כל אזרחי ותושבי מדינת ישראל, ללא הבדל דת, גזע ומין".

לטענתן, "יהודים הבטוחים בזהותם היהודית אינם צריכים לחשוש מפני מגע עם בני עמים אחרים. דיאלוג וקשרים חברתיים בין האדם היהודי וזולתו הלא יהודי הנם מסד לבנייתה של חברה בריאה ובת קיימא". "אנחנו קוראות לבנותינו ולבנ?ינו כאחד, ואומרות להם: חזרנו לארץ חמדת אבות ואמהות, ארצנו ההיסטורית, לאחר אלפיים שנות גלות וכוננו בה מדינה יהודית ודמוקרטית", כתבו הרבות. "הגיע הזמן שנפסיק לפחד; הגיע הזמן לבלום את ניסיונם של אנשי שנאה וקנאות לנצל את פחדנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully