וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן דחה הצעות למדינה בגבולות זמניים"

ניר יהב ופנחס וולף

29.12.2010 / 14:15

לפי "אל-חיאת", יו"ר הרשות הפלסטינית קיבל בשנתיים האחרונות מרה"מ נתניהו הצעה לפצל את הפתרון המדיני לשני חלקים, אך בחר לדחות אותה. בלשכת רה"מ מכחישים את הדיווח

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, דחה הצעות ישראליות רשמיות ולא-רשמיות, בנוגע להקמת מדינה פלסטינית בגבולות זמניים – כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. לפי הדיווח, בשנתיים האחרונות קיבל אבו מאזן הצעה מראש הממשלה, בנימין נתניהו, בה הציע נתניהו לפצל את הפתרון המדיני לשני חלקים: תחילה להקים מדינה פלסטינית על חלקים נרחבים מהגדה ללא ירושלים וללא פתרון בעיית הפליטים, ולאחר מכן לקיים משא ומתן על סוגיות אלו.

בנוסף על כך דווח כי נתניהו העביר הצעה רשמית בנושא זה לאבו מאזן בפגישתם בספטמבר בבית הלבן, וכמו כן בשתי פגישות שהתקיימו במצרים ובפגישה נוספת שנערכה בביתו של נתניהו בירושלים. גורמים פלסטינים בכירים העריכו בשיחה עם העיתון כי נתניהו הכשיל את המאמצים האמריקאים לחדש את המגעים המדיניים על מנת שיוכל לקדם את תכניתו החדשה להקמת מדינה בגבולות זמניים.

מקורות מערביים אמרו לעיתון כי נתניהו פועל לשווק את תכניתו בקרב הממשל האמריקאי. המקורות הוסיפו ואמרו שנתניהו סבור כי התכנית מועילה לפלסטינים, משום שהיא מעניקה להם מדינה על חלקים נרחבים מהגדה תוך פינוי חלק גדול מההתנחלויות, וזאת מבלי שהם נאלצים לחתום על הסכם שיקבע את סיום הסכסוך.

המקורות מסרו עוד כי "נתניהו הבין שהפלסטינים יסרבו לכל הסדר קבע שיכלול פחות מכל שטחי הגדה המערבית, ולפיכך הוא נאלץ לפנות לרעיון החדש של המדינה הזמנית".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הציע ליו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן, הקמת מדינה פלסטינית בגבולות זמניים. מתחילת כהונת ממשלתו, אמר ראש הממשלה נתניהו שהוא חותר להסכם קבע שיביא לסוף הסכסוך, ישמור על הביטחון ויכלול הכרה פלסטינית במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי. עם זאת, ראש הממשלה הבהיר כבר לפני שנה לארה"ב שאם הפלסטינים לא יסכימו להתקדם להסכם קבע לשלום, ישקול צעדים אחרים, לרבות אפשרות של הסדר ביניים. הנושא נדון פעמים רבות בפורום השביעייה בשנתיים האחרונות, אך כאמור עד היום, לא הועברה שום הצעה בנדון אל אבו-מאזן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully