וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ישראלי למצרים: "עזרו לפליטים שנחטפו"

29.12.2010 / 12:19

ח"כ לשעבר זהבה גלאון ועו"ד איתמר מן מארגון "אנו פליטים" פנו לשר הפנים המצרי בבקשה להציל קבוצה של כ-250 פליטים שנחטפו על ידי מבריחים בדואים בסיני. "הם חשופים לאונס ולאלימות"

ח"כ לשעבר זהבה גלאון ועו"ד איתמר מן מארגון "אנו פליטים" פנו במכתב בהול לשר הפנים המצרי תחת הכותרת "הצל את מבקשי המקלט המוחזקים בסיני". המכתב נשלח היום (רביעי) בדרישה לפעולה מיידית להצלת מבקשי המקלט הכלואים בידי מבריחים בסיני. לטענת הכותבים, קבוצה של כ-250 פליטים ומבקשי מקלט שהיו ככל הנראה בדרכם לישראל כלואה בידי מבריחים בדואים במדבר סיני במשך שבועות ואף חודשים. המבריחים דורשים תמורתם כופר של 8,000 דולר שאין בידם להשיג. במכתב נטען כי הפליטים "כלואים וסובלים מעינויים קשים הכוללים אונס, אלימות פיזית קשה ותנאי כליאה בלתי אנושיים".

במכתב, דורשים גלאון ומן ממשלת מצרים לפעול מיידית על מנת לסייע ולשחרר את מבקשי המקלט. בכך, מצטרפת עמותת "אנו פליטים", ל-13 ארגוני זכויות אדם מצריים שיצאו בקריאה דומה אתמול. הארגונים מתייחסים להחלטת הפרלמנט האירופי מה-16 לחודש, הקוראת למצרים לנקוט בצעדים נחושים על מנת לאתר את מבקשי המקלט ולהגביר את האכיפה נגד המבריחים הסוחרים בהם.

עוד נכתב כי "כשלונה של ממשלת מצרים לאכוף זכויות אדם בסיסיות של מהגרים ראוי לגינוי. חוסר הפעולה יוצר מראית עין מטרידה, כאילו הקשיים הללו נתפסים בידי ממשלות מצרים וישראל כמתאימים לאינטרסים הלאומיים שלהן. המצב הנוכחי הוא המשך ישיר של המדיניות, שכתוצאה ממנה, מהגרים נורים למוות שוב ושוב על גבול ישראל-מצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully