וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך החוצה: דחלאן פוטר מתפקידו בפתח

אופק עיני

29.12.2010 / 11:04

הוועד המרכזי של פתח החליט פה אחד להשעות את בכיר הארגון, מוחמד דחלאן, מחברותו בוועד, ולפטרו מתפקיד הדובר. הסיבה: חקירה נגד דחלאן בחשד שפעל להדחת יו"ר הרשות, אבו מאזן

דחלאן מגורש מפתח? הוועד המרכזי של פתח החליט אמש (שלישי) להשעות את בכיר פתח, מוחמד דחלאן, מחברותו בוועד, ולפטרו מתפקיד דובר הוועד. בישיבה שהתקיימה ברמאללה בראשות יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הצביעו חברי הוועד פה אחד על המהלך, שמגיע בעקבות הסכסוך המתמשך בין דחלאן ואבו מאזן, לאחר הפרסומים על פיהם דחלאן חתר תחת יו"ר הרשות, ופעל להדחתו.

מקור בכיר בפתח סיפר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי החלטת הוועד, שהינו גוף קבלת ההחלטות הראשי בארגון, תישאר בתוקף עד שתסתיים עבודתה של ועדת החקירה שהקים אבו מאזן על מנת לחקור את השמועות אודות דחלאן. בראש ועדת החקירה עומד סגנו של יו"ר הרשות, אבו מאהר רניים, וחבר בה גם בכיר הארגון עזאם אל-אחמד. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, מונה לתפקיד דובר הוועד המרכזי של פתח במקום דחלאן.

בתוך כך, סיפרו מקורות בתוך פתח ל"א-שרק אל-אווסט", כי אבו מאזן הורה לחקור את ראשיד אבו-שבאכ, ראש מנגנון הביטחון המסכל הפלסטיני ברצועת עזה טרם הפיכת חמאס ברצועה ומקורב לדחלאן, החשוד בשחיתות. המקורות הגדירו את הצעד כ"קצירת זרועותיו של דחלאן והכשלת תוכניותיו". מקורות פלסטיניים אחרים דיווחו כי אבו שבאכ, שברח למצרים לאחר ההפיכה, כבר נחקר על ידי צוות חקירה פלסטיני בנציגות הרשות קהיר.

לפי המקורות, אבו שבאכ חשוד כי קיבל לידיו סכום של כ-200 אלף דולר במהלך כהונתו בתפקיד, מבלי להסביר את מקור הכסף. המקורות דיווחו עוד כי חקירתו של אבו שבאכ התאפשר לאחר שהרשות ביקשה מהאינטרפול להוציא צו מעצר בינלאומי כנגדו. בעקבות הבקשה, יצרו השלטונות המצרים קשר עם אבו שבאכ, והושג הסדר המאפשר את חקירתו על ידי צוות חקירה פלסטיני בקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully