וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המרגל הסורי שנתפס דיווח לי-ם על מתקני גרעין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.12.2010 / 10:38

העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" דיווח כי הבכיר הביטחוני הסורי, שגויס על ידי המצרי החשוד בריגול למען ישראל, סיפק למוסד מידע על מתקני גרעין סורים ועל התקדמות תכנית הגרעין

הבכיר הביטחוני הסורי, שגויס על ידי המצרי החשוד בריגול למען ישראל, סיפק לישראל מידע על מתקני גרעין סורים ועל התקדמות תכנית הגרעין הסורית וכן על מתקנים להעשרת אורניום בסוריה – כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום".

העיתון מסר עוד כי החשוד המצרי, טארק עבד א-ראזק חוסיין, אמר בחקירתו כי הבכיר הסורי הוא סאלח א-נג'ם, מנהל בכיר בתחום הגרעין במודיעין הצבאי הסורי שעבד עבור המוסד במשך שנים ארוכות. החשוד המצרי מסר בחקירתו עוד כי קיבל מהבכיר הסורי מידע היכן נמצאים מתקני גרעין סורי, ואותו הוא העביר למומחה ישראלי לנושא גרעין. הוא העריך עוד כי המידע שהעביר לישראל סייע לה בתקיפת מתקן הגרעין הסורי בדיר א-זור בספטמבר 2007.

ביום שישי דווח כי חשיפת רשת הריגול הישראלית במצרים הובילה לחשיפת שתי רשתות ריגול בסוריה ובלבנון, שפעלו למען המוסד הישראלי. על פי הדיווח, סוריה עצרה בכיר ביטחוני לאחר שמצרים העבירה לה מידע רגיש שהוכיח כי הוא העביר למרגל המצרי שנתפס מידע על הביטחון הלאומי הסורי בתמורה לסכומי כסף גדולים.

העיתון דיווח כי בחקירתו, הודה החשוד המצרי בריגול, טארק עבד א-ראזק, כי נסע במהלך השנים האחרונות מספר פעמים לסוריה ושם השיג מידע על ביטחון הפנים הסורי מגורם ביטחוני בכיר בדמשק בתמורה לסכומי כסף גדולים שהעביר לו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully