וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן סמוי הפיל חשודים בסחיטת חברה לכריית חול

איילה חננאל

29.12.2010 / 10:30

המשטרה הפעילה סוכן סמוי בקרב גורמים פליליים, והביאה למעצר שני אחים שחשודים שסחטו באיומים חברת בנייה שפועלת להרחבת מחלף יבנה. מפקד מחוז מרכז: "הסוכן היה בסכנת חיים"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שני אחים מאזור יבנה נעצרו בשבוע שעבר בחשד שסחטו באיומים אנשי חברה קבלנית שפועלת להרחבת מחלף יבנה, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. מעצרם של השניים התאפשר בעקבות פעולתו של סוכן סמוי שפעל בצמוד אליהם, ותיעד את מעשיהם.

בחודש נובמבר החלה חברה קבלנית מאזור השרון בפעילות הקמת שטח לריכוז כלי העבודה במחלף יבנה, לאחר שזכתה במכרז להרחבת המחלף. על פי החשד, מיד עם תחילת העבודה, הגיעו למתחם גורמים פליליים ודרשו באיומים מהעובדים במקום לפנות את השטח באופן מיידי, בטענה שהחול במקום שייך להם ואין לאף אחד אישור להוציא חול מהמקום ללא אישורם.

בעלי החברה התלוננו על האיומים במשטרה, ומחלק הסוכנים באזור החליט להפעיל סוכן משטרתי סמוי בתחום העיר יבנה על מנת לבדוק חשד לעבירות של סחיטה, איומים וכריית חול בניגוד לחוק.

במהלך פעילותו, היה הסוכן עד לירי שבוצע לעבר כלי עבודה במקום, וכן לאיומים "כבדים" שנשמעו כנגד הקבלן ועובדיו, ביניהם איומים בפגיעה ממשית בחייהם. לטענת המשטרה, הגורמים הפליליים פעלו להשתלט ולקחת נתחים מהמכרז בו זכה הקבלן.

במהלך החקירה נאספו ראיות כנגד מעורבים העוסקים בתחום הסחיטה ואיומים אל מול הקבלן, מנהל האתר, העובדים במקום וקבלן המשנה. בפעילות מבצעית של ימ"ר מרכז נעצרו שני האחים בסוף השבוע שעבר, ומעצרם הוארך בבית משפט השלום רמלה בשישה ימים.

"מציאות של אי דיווח"

עתודות החול בארץ נמצאות במצב שלילי, ענף הבנייה נצא בקשיים בגלל העדר חומרי גלם וחול לבנייה, וכתוצאה מכך עלויות החול גבוהות מאוד. ארגוני הפשיעה ועבריינים מנסים בכל כוחם להשתלט על שארית החול הקיימת ובכך לגרוף רווחים כספיים.

עבירות הסחיטה ואיומים כנגד חברות ובעלי עסקים הפכו לתופעה פלילית חמורה ההולכת ומעצימה. בעלי עסקים שונים מאוימים ורווחיהם נשלטים על ידי גורמים פליליים אשר מתפרנסים מעיסוק זה. מפקד מחוז מרכז, ניצב בנצי סאו, הנחה את כלל גורמי המחוז לטיפול בתופעה. ימ"ר מרכז החל לפעול בכל הדרכים על מנת לתקוף תופעה זו שמטיב אופיה אין בה מתלוננים רבים.

בשיחה שקיים עם שוטרי ימ"ר מרכז, אמר סאו כי "אנחנו לא יכולים כמשטרה להגיד שאין תלונות אז אנחנו לא מטפלים. זה מונח לפתחנו והמציאות הזו של האי דיווח הוא באחריותינו בלבד. אנחנו יודעים שזה מתרחש, אנחנו יודעים שזה קורה והתפקיד שלנו הוא למצוא דרך לטפל בזה עם כל הקושי".

"בפעילות הזו הופעל סוכן משטרתי מול הפושעים האלה", התייחס סאו למעצר. "אנחנו עמדנו מולם ברגעי הסחיטה, עמדנו מולם ברגעי האיומים הקשים ואנחנו גם נעיד מולם בבית המשפט. במהלך ההפעלה ניצבנו, מפקד הימ"ר ואני, בפני דילמות לא פשוטות. היו רגעים של סכנת חיים לסוכן, רגעים שאתה שואל את עצמך האם להמשיך את ההפעלה ולאסוף עוד ראיות מכריעות או לא. קיימנו עשרות הערכות מצב בזמן אמת. בכל הפעילות הזו, הפעלנו מעטפת מבצעית רחבה שתוכל להתערב בכל רגע במידה והאיומים היו מתממשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully